הערעור נדחה

קביעה משפטית: "ישראל פרוש נתן שוחד בחירות"

אף שאת העתירה לפסילת ניצחונו של ישראל פרוש בבחירות לראשות העיר אלעד השופט דוחה, את הטענות כי ערב הבחירות חילק פרוש שוחד הוא כן מקבל - ואף מפרט כיצד (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
פרוש (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

"קיבלתי את הטענה כי המשיב נתן שוחד בחירות לקהילות שונות באלעד" - כך מודיע היום (שני) שופט בית המשפט המחוזי-מרכז צבי דותן לגבי ראש העיר ישראל פרוש, תוך שבכל זאת הוא דוחה את העתירה לפסילת תוצאות הבחירות בהן כזכור הוא ניצח.

תושב העיר החרדית בשם אברהם חזן עתר כזכור לבית המשפט, בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים, בבקשה לפסול את ניצחונו של ישראל פרוש, בטענה כי הוא הושג באמצעות שוחד בחירות ללא מעט קהילות.

היום כאמור דוחה השופט את העתירה, ומותיר ממילא את ניצחונו של פרוש על כנו, אך מוסיף במסקנתו כמה פסקאות מעוררות תמיהה.

לפי השופט, פרוש "נתן שוחד בחירות לקהילת ויז'ניץ באלעד, בכך שכשלושה חודשים לפני הבחירות העלים עין ואיפשר למוסדות להתחיל בפועל בבניית בית כנסת ברחוב רבי חייא 11, על אף שלא ניתן לזה אישור שר הפנים כנדרש בחוק, ואף השתתף בעצמו בטקס יציקת היסודות".

קביעתו התקדימית של השופט (צילום מסך)

"קיבלתי את הטענה", מוסיף השופט דותן, "כי המשיב נתן שוחד בחירות לקהילות שונות בעיר, בכך שהמועצה בהשתתפותו ובראשותו אישרה 30 הקצאות לטובת מוסדות חינוך ובתי כנסת, והכול במהלך מזורז ובהול, בלא שהייתה באמת כל דחיפות בעניין, בוודאי לא לגבי ההקצאות לבתי כנסת, ובלא שניתן לכך הסבר הגיוני. כמחצית מההקצאות ניתנו לקהילות התומכות במשיב והצביעו עבורו בבחירות".

יצוין, כי השופט מדגיש: "כל הקביעות הנ"ל הן לצורך ערעור הבחירות בלבד, ואינן מהוות כמובן הרשעה בפלילים".

למרות קבלת הטענות כאמור בדבר שוחד בחירות שהעניק ישראל פרוש, השופט דוחה את העתירה לפסילת תוצאות הבחירות בהן הוא כזכור ניצח: " הערעור נדחה חרף העובדה שהוכח שוחד בחירות, דבר שללא כל ספק מהווה ליקוי היורד לשורשו של עניין", מסכם דותן, "זאת בשל כך שלא עלה בידי המערער להוכיח כי הליקוי עלול היה להשפיע על התוצאות".

בתגובה לדחיית הערעור על ניצחונו מסר פרוש: "אני מברך על דחיית הערעור הקנטרני. בעשור האחרון סידרתי הקצאות למאות קהילות. השופט קבע שהמערער הסתיר חלק גדול מההקצאות לקהילות שלא תומכות בי. נמשיך לדאוג לכלל הקהילות ללא הבדל השתייכות פוליטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר