אחרי ההכרזה על הקדמת הבחירות

מקלב בראיון: "נעשה מאמץ להמשך האחדות עם 'אגודה'"

לא חושש מהקדמת הבחירות, מציב את הדרישה הראשונה מבחינת 'דגל' לממשלה הבאה: חוק יסוד לימוד התורה - ומשדר נימה פייסנית כלפי השותפה אגודת ישראל: "לא נציב לה אולטימטום" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מקלב ל"כיכר בכנסת", הראיון המלא (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

בסיעות החרדיות לא הופתעו היום מהקדמת הבחירות, ולו מהסיבה כי מהלך זה סוכם על דעתן ובשיתוף מוחלט ע"י ראש הממשלה נתניהו.

כמו כן, התקבלה התנגדות החרדים להקדים את הבחירות כבר לראשית חודש אפריל, משום שמדובר בסוף 'זמן חורף'. לכן יום הבחירות נקבע ל-9 באפריל - ד' בניסן, תחילת 'בין הזמנים' של פסח.

כעת, בראיון ל"כיכר השבת", ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) מתייחס לראשונה להתפתחות דרמטית זו, שאירעה כזכור בין היתר על רקע המשבר בסוגיית "חוק הגיוס".

ח"כ מקלב, תגובה לראשונה שלך לבחירות:

"אני אף פעם לא יכול להגיד שבחירות זה דבר משמח. הליכה לבחירות זה הליכה שיש בה נלווים והרבה תופעות, רק חזרנו עכשיו מבחירות מוניציפליות, אנחנו יודעים שבחירות, גם אם יש הישגים גדולים, בסופו של דבר יש בזה הרבה תופעות נלוות ואנחנו לא ששים מזה, אבל משכך נקבע, אנחנו נעשה את זה בעוצמה רבה ונגייס את כל הכוחות.

"אני חושב שיהדות התורה לא מנצלת ולא משקפת את הכוחות שלה, אני לא יודע מה מדברים עלינו על גידול טבעי ועל גידול, בסך הכל יחסית מאז קום המדינה בנושא הייצוג שלנו בכנסת, אנחנו מדשדשים באותו מקום.

"חשוב לנו, יש לנו את הפוטנציאל, ראינו את זה, להגדיל ולהעצים את הכוח שלנו, ואנחנו יודעים שאנחנו עומדים בפני הכרעות קשות, ומעבר להכרעות הקשות, הנושא הדתי, דת ומדינה במדינת ישראל, והצביון של המדינה - כל הזמן נמצא במבחן, אנחנו יודעים שכל הזמן עומדים ומכרסמים ומנסים לפגוע בנו, המוטו של הבחירות שהיה בפעם הקודמת לא התפוגג, אנחנו נמצאים באותו מצב ואנחנו צריכים לאחל שהתוצאות יהיו בהתאם, ולעשות את ההשתדלות".

אתם תמשיכו לרוץ יחד, 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל'?

"קודם כל יהדות התורה, כולנו מחויבים, זה שם שמחייב בפני עצמו. אנחנו נעשה כל מאמץ, מאמץ אמיתי, שנמשיך ללכת יחד".

תבקשו שינויים בהרכב הרשימה?

"דבר ראשון נעשה מאמץ ללכת ביחד עם כל המשמעויות, אנחנו לא מעמידים תנאים מוקדמים, נשב בשולחן באווירה טובה, בלב פתוח ובאוזן קשובה, אנחנו לא מחדדים מסרים ולא מודיעים מראש אולטימטום לדרישה כזו או אחרת, אנחנו נשב כדי להמשיך בדרך שלנו, ביחד וביתר שאת.

מה יהיה עם חוק הגיוס?

"חוק הגיוס לא יחוקק בקדנציה הזו. הוא יחכה לקדנציה הבאה".

תדרשו בממשלה הבאה כתנאי לכניסה לקואליציה לבצע שינויים בחוק?

"לא רק שינויים בחוק, נוכל לבקש כתנאי ראשון, חוק יסוד לימוד תורה, שהוא הבסיס, מה שרצינו שיהיה כבר בקדנציה הזו ולא הצלחנו, אנחנו מקווים שלא נצטרך תיקונים, אלא נעשה חוק שיסדיר ויתן מעמד אמיתי ללומדי תורה בארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר