בחירות 2019

אלי ישי: התנאי לאחדות עם ש"ס - ריצ׳רץ

יו"ר 'יחד' אלי ישי, שמתכוון להתמודד גם בבחירות הקרובות לאחר שנכשל בבחירות 2015, הודיע כי התנאי שלו לאחדות עם ש"ס הוא ריצ׳רץ: "דרעי התנגד בתוקף להצעה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי ישי (צילום: פלאש 90 )

יו"ר 'יחד' אלי ישי הצהיר הבוקר (שלישי) כי התנאי שלו לריצה משותפת עם ש"ס היא חלוקה לפי שיטת הריצ׳רץ. נציג לכל מפלגה. יצוין כי דבריו מגיעים בזמן שבש"ס אין כוונה להתייחס לנושא שכן לדברי בכיר במפלגה: "הבחירות לרשויות הוכיחו שאלי ישי אינו מהווה איום על המפלגה, הוא לא חלק מהמשחק, שיתמודד שוב להתרסקות הסופית שלו. ש"ס חזקה מתמיד - כפי שהוכח בבחירות המקומיות".

לדברי אלי ישי: "לפני כשנתיים, בחול המועד סוכות, הגיע הרב יעקב בנו של חכם שלום כהן שליט"א, לביקור חג אצל מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א. במהלך הביקור, הביע מרן רה"י את רצונו להביא לאחדות בציבור הספרדי והציע הסכם שלום בצורת ריצה משותפת בין ש"ס ל׳יחד׳ על בסיס ריצ׳רץ׳.

"המטרה בהצעה כזו היתה לנצל את כל האלקטורט שיש למפלגת 'יחד' ולהביא כמה שיותר מצביעים עבור הרשימה המאוחדת. לצערנו הרב, ולמרות רצונו של הציבור הספרדי כולו, אריה דרעי התנגד בתוקף להצעת השלום ובחר במחלוקת על פני האחדות".

ישי טוען כי: "כשרואים את מצבה של תנועת ש"ס בסקרים, כשהיא מתנדנדת סביב אחוז החסימה, הכאב גדול שבעתיים. הציבור החרדי עומד בפני האתגר - אולי הגדול ביותר שידע מימיו - חוק גיוס שמאיים על עולם התורה, וברור כי רק נציגות חרדית חזקה תוכל לחוקק חוק ראוי, שייטיב עם תלמידי הישיבות".

"למרות כל זאת", הוסיף אלי ישי, "דרעי מעדיף לסכן את קיומה של תנועת ש״ס, ובלבד שלרבבות מצביעי ׳יחד׳, לא תהיה נציגות בכנסת. זה לא יעזור לו. מפלגת ׳יחד׳ תתמודד לכנסת, ובעז"ה נבחר ונצליח. ההצעה שקיבל הרב יעקב כהן ממרן רה״י שליט"א, היא היחידה שרלוונטית ומלבדה לא היה ניסיון נוסף מצידנו לחבירה אל ש"ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר