קיצונים מאיימים: 'נבעיר את הרחוב'

טענות קשות: נתנו תעודת פטירה לבתנו החולה - שעוד חיה

קבוצת חרדים הפגינה בתוך בית החולים, בטענה כי הצוות הרפואי מיהר להנפיק תעודת פטירה עבור נערה חרדית המאושפזת במצב אנוש, כשהוא 'רק מחכה שהיא כבר תמות' • צפו בדברי האב (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האב הכאוב, הכועס על בית החולים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

א. מחפוד, נערה בת 16, שוכבת כבר תקופה במצב אנוש בבית החולים, אלא שמלפני כשלושה שבועות היא נחשבת לנפטרת באופן רשמית, כשלמרות שליבה פועם - כבר הונפקה לה... תעודת פטירה.

מדובר בסיפור עצוב במיוחד, שפרטיו מתפרסמים כעת לראשונה ב"כיכר השבת": לפני מספר חודשים החלה הנערה הצעירה, בת למשפחה בת 10 נפשות מירושלים, לחוש קשיים בשמיעה. עד מהרה, התגלו גם בעיות מוטוריות שהלכו והחמירו.

מצבה הרפואי לא הקשה רק על תנועותיה של א., אלא אף מנע ממנה אט אט את האפשרות לאכול ולשתות באופן רגיל.

בדיקות נוירולוגיות מקיפות שנערכו לה בבית החולים רמב"ם לא העלו ממצא משמעותי, בהמשך היא הובהלה לבית החולים לילדים שניידר, שם היא אושפזה בטיפול נמרץ זמן ממושך, ולאחר מכן חל שיפור מה במצבה והיא הוחזקה במוסד של אלי"ן.

ההתפתחות המשמעותית, לטענת המשפחה, החלה לפני כחודש, עם אשפוזה של א. בבית החולים שערי צדק בירושלים: הרופאים במקום ערכו לה בדיקת SPECT לאבחון על תפקוד המוח, בסיומה נקבע כי הוא חדל לתפקד.

הנערה, בבית החולים (באדיבות המצלם)

אביה אלעזר מחפוד, 'מלמד' מירושלים, טוען בשיחה ל'כיכר השבת': "בעקבות הבדיקה הזאת, החליטו משום מה ב'שערי צדק' להנפיק לילדה שלי תעודת פטירה, למרות שמבחינה הלכתית היא חיה לכל דבר וענין, כי הלב שלה עדיין פועם כרגיל".

"אבל הם לא הסתפקו בהחלטה פנימית, אלא הגישו לנו את תעודת הפטירה, בחוסר רגישות משווע. אשתי התעלפה במקום, כשראתה את המשפט שקובע כביכול רשמית שהבת שלנו כבר אינה בין החיים".

טענה נוספת, אותה משמיע האב הכאוב, היא שמאז 'תעודת הפטירה' הצוות הרפואי לא מטפל בה מספיק, כפי שראוי בעיניו, ו"רק מחכה שכבר תמות"...

לדבריו, גם לא סביר שבדיקת המוח שנעשתה לבתו א. - בעקבותיה הונפקה לה תעודת הפטירה - תקינה, "משום שחלפו מאז כבר כשלושה שבועות, וזהו זמן בו גם הלב שלה היה אמור להפסיק לפעום"...

'תעודת הפטירה' (צילום מסך)

בשל כך הוא עתר לבית המשפט, בסיוע עמותת 'תנו לאדם לחיות', בבקשה לחייב את בית החולים לערוך לה בדיקת SPECT נוספת, בה אולי יימצא כי גם המוח של בתו מתפקד ו"תעודת הפטירה המזעזעת, תיזרק לפח", כדבריו.

בית המשפט אכן הורה אתמול ל'שערי צדק' להשיב "האם קיימת מניעה לביצוע בדיקת SPECT נוספת", ובעקבות כך נעתר בית החולים לבקשה - ותיערך לה בדיקה שכזו.

ל"כיכר השבת" נודע, כי בעקבות כל זאת, כמה חרדים קיצונים הפגינו אמש (שני) בתוך מחלקת טיפול נמרץ ילדים ב'שערי צדק', בה מאושפזת הנערה, ואנשי אבטחה שהוזעקו הוציאו אותם בכוח מהמקום.

אחד ממארגני המחאה בתוך בית החולים, מאיים בשיחה ל'כיכר השבת': "אם יוחלט להפסיק את הטיפול בנער, או שינתקו אותה מהמכשירים, אני מבטיח שיהיה אש ברחובות פה".

בית החולים שערי צדק (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מבית החולים שערי צדק נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה לטענות המשפחה: "מות המוח של הילדה נקבע בהתאם לחוק המוות המוחי-נשימתי לפני מספר ימים. על פי החוק, זכותה של המשפחה לבקש שלא תנותק ממכשירי הנשמה, ובית החולים ממלא כמובן בקשתה. הודעת הפטירה נופקה בהתאם לחוק המוות המוחי נשימתי. בדיקת spect נוספת תבוצע במשך היום".

"אין כל בסיס לטענות על חוסר רגישות", מדגישים בבית החולים. "המשפחה מקבלת, לאור המצב הרגיש, את מלוא ההתייחסות לכל פניותיה, בסבר פנים ובהבנה על ידי כל הגורמים - מנהל בית החולים וסגנו, מנהל בית החולים לילדים וכלל הצוות הרלוונטי".

בהכנת הידיעה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר