טיסת השבת

ועדת הכלכלה תובעת תשובות מ'אל על'

וועדת הכלכלה של הכנסת ערכה דיון מהיר בנוגע למסקנות אירוע 'טיסת השבת' והטענות על התעמרות בנוסעים החרדים. הוועדה דורשת תשובות מחברת 'אל על' (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

וועדת הכלכלה פרסמה היום (רביעי) את החלטותיה בנוגע להתנהלות חברת אל על בנושא טיסת השבת על פי הצעתם של חברי הכנסת יעקב אשר ויהודה גליק.

הוועדה הודיעה כי היא מחליטה לרשום לפניה את התנצלות חברת אל על, שנמסרה מפי יושב-ראש החברה, בעניין טיסת אל על מניו יורק מיום 16 בנובמבר 2018 שנחתה באתונה במקום בנתב"ג בשל חשש לחילול שבת.

הוועדה החליטה לתבוע מהנהלת חברת אל על להעביר אליה, עד ליום 23 בדצמבר 2018 (יום ראשון השבוע) את הדוח והמסקנות של ועדת הבדיקה שהקימה החברה לבחינת האירוע האמור.

בנוסף, הוועדה מבקשת מהנהלת חברת אל על להעביר אליה, בהקדם, עותק של הנוהל שקבעה בעניין סידורי ההושבה, לרבות האיסור שהטילה על הדיילים לבקש מנוסעות ונוסעים להחליף מקום ישיבה בטיסה בעיקר מטעמים מגדריים הנוגעים לסירוב לשבת בטיסה ליד אישה.

כמו כן, לאור הטענות על הפיצוי שהוצע על ידי אל על, הוועדה הודיעה כי היא מבקשת מהנהלת חברת אל על להעביר אליה בכתב מידע ונתונים על הפיצוי והסיוע שנתנה לנוסעים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה מכוח חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב-2012, בכל אחת משלוש השנים האחרונות.

כזכור, הטיסה שיצאה מארה"ב באיחור בשל איחור הדיילים לטיסה, עוררה סערה רבה בציבור החרדי לנוכח שעות ההמתנה הארוכות של הנוסעים במטוס וחוסר הוודאות והצורך לשבות לבסוף באתונה. בציבור החרדי זעמו גם על התנהלותה של החברה והטענות שלה על אלימות הנוסעים החרדים, טענות שהוזמו באופן ברור באמצעות תיעודים ואנשי תקשורת שנכחו במקום והעידו כי מדובר בשקרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר