מימין או משמאל?

חוליגנים השחיתו את קבר אביו של מנדלבליט

טרם ידוע האם השחתת קברו של ברוך מנדלבליט ז"ל קשור להסתה שמתנהלת נגד בנו, מהקצוות בימין ובשמאל, אך נתניהו מיהר לגנות אותה תוך שהוא רומז כי עיתוי הפרסום מכוון נגדו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בטבת תשע"ט | 27.12.18
המצבה שהושחתה ומנדלבליט (צילום: 'החדשות' / Miriam Alster/Flash90)

קבר אביו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הושחת על ידי אלמונים - כך נחשף הערב (חמישי) במהדורה המרכזית.

לפי הפרטים בהם כבר עודכנה המשטרה בידי מנדבליט, לפני עשרה ימים הוא עלה לבית הקברות, לרגל יום השנה למותה של אמו, ונדהם לגלות שאלמונים השחיתו את המצבה של אביו המנוח ברוך, הקבור לידה.

ההערכה היא, כי אלו שעשו את המעשה הנואל השתמשו לשם כך בכלי כבד דוגמת פטיש, וכך הצליחו לנפץ את מצבת הקבר.

היועץ המשפטי לממשלה אמר לחוקרי המשטרה, כי אין לו מושג מה הרקע לפגיעה הזו, אך ממצאים ראשוניים מוכיחים כי היתה מכוונת מאחר ולא נפגע אך קבר אחר שנמצא באזור.

המשטרה פתחה בבדיקת המקרה החמור.

מנדלבליט מתייחס לחקירות נתניהו (צילום: חיים גולדברג / כיכר השבת)

האם אירוע זה קשור למסע ההסתה שמתנהל כבר שבועות ארוכים נגד מנדלבליט, מימין ומשמאל, על רקע החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו? לכך אין עדיין כל הוכחה, אך נתניהו מיהר להגיב לפרסום.

"ראש הממשלה קורא לחקור מי חילל את קבר אביו של היועמ"ש. זהו מעשה מזעזע שיש לגנותו בכל לשון", נכתב בהודעה שיצאה מלשכתו.

טרם המראתו הלילה של נתניהו לברזיל, הוא התייחס בקולו למקרה, ואמר: "מתברר שהמשטרה חוקרת את זה כבר, שזה דווח לפני עשרה ימים, ומה שמעניין זה עיתוי הפרסום, הערב. זה מעלה שאלות מעניינות - כך גם הכותרות הכוזבות שיוחסו אליי" - כשהוא מכוין לציטוט שיוחס לו ב"ישראל היום", לפיו הוא איים שאם מנדלבליט יפרסם את ההחלטה בעניין התיקים שלו לפני הבחירות, הוא "יותקף ללא רחמים".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם הודעת גינוי בה הוא מכנה את חילול קבר אביו של היועמ"ש "מעשה נואל ומעורר שאט נפש".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הגיב: "כשמעודדים אלימות נגד השמאל ומאיימים על יועץ משפטי בבריונות אין פלא שאנשים לוקחים את החוק לידיים שלהם. ראינו לאן זה הוביל ב-95'. האיש אותו איש והרמיזות אותן רמיזות. גם את האלימות, איומים והבריונות נגד שלטון החוק צריך ואפשר לשנות. ב- 9 לאפריל נחליף את הממשלה והדרך הזו".

שרת המשפטים איילת שקד: "מדובר במעשה מבחיל הסותר ערכי מוסר בסיסיים. צר לי שיש מי שאינו בוחל בצעדים נבזיים מעין אלו. ללא ספק נחצה כאן קו אדום ואני מצפה שמשטרת ישראל תביא להעמדתם לדין של האחראים בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר