תושבי אלעד ככלי פוליטי?

פרוש מאשים: 'דרעי פוגע בפרנסת אלפים - משיקולי נקמה'

הרחבתו של שטח תעסוקה ענק עבור תושבי העיר אלעד נדחתה לאחרונה, וראש העיר ישראל פרוש בטוח כי האשם בכך הוא שר הפנים דרעי, שגרם לזה כחלק מהמאבק בין ש"ס לשלומי אמונים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בטבת תשע"ט | 01.01.19
פרוש. כועס על דרעי (צילום ארכיון: יעקב נחומי, פלאש 90)

פרסום ראשון: "בהחלטה פוליטית שאין בינה למקצועיות מאומה, פוגע שר הפנים אריה דרעי בפרנסתן של אלפי משפחות מאלעד ומאלה שאמורות להגיע אליה בעתיד", כך מאשים ראש העיר ישראל פרוש, בעקבות החלטה למנוע אישור כמחצית משטח 'משולש העסקים' הסמוך לאלעד, החלטה אותה הוא מגדיר כשערורייתית.

כזכור, לפני כשמונה חודשים, בערב פסח האחרון, נחתם הסכם הגג בעיר אלעד, במסגרתו סוכם על בניית כ-6,000 יחידות דיור בשלב ראשון בתוך תחומי הקו הכחול של העיר, בעיקר בצד הצפוני-מערבי שלה.

בהסכם זה אף נכללה הקמת אזורי מסחר ותעסוקה במשולש העסקים ממערב לעיר, צמוד לכביש 6, בהיקף של כשני מיליון מ"ר - מרכז שתוכנן להעניק עוגן כלכלי יציב לעיר המתרחבת.

לאורך כל הדיונים בסוגיה, התעקשו ראש העיר וצוותו שהסכם הגג חייב לכלול את שטח העסקים בהסכם, כדי שבניית הדירות לא תיעשה על קרקע ריקה, וכדי תהיה לעיר יציבות כלכלית שתוכל לקיים את השכונות החדשות ולחזק את הוותיקות.

לשטח משולש זה היו חסמים רבים בגלל סמיכותו לשטחי בארות מים, אך ראש העיר הצליח להסיר חסם זה ואף לשכנע את משרד התחבורה להקים בסמיכות למתחם התעסוקה תחנת רכבת גדולה ומשמעותי למען תושבי אלעד והלקוחות שיגיעו אליו.

במהלך החודשים האחרונים התקיימו דיונים לסיפוח שטח נוסף, "סירקין הקטנה", אותו סירבה פתח תקווה לבנות בתחומה - שטח שאמור לשמש מקום לעוד אלפי יחידות דיור להמשך פיתוחה של אלעד.

המשולש המסחרי (הדמיה)

התסבוכת החלה, כשעם השלמת התכנון למתחם התעסוקה והורדת החסמים, היה אמור קבינט הדיור לאשר את הרחבת בניית שטח 'משולש העסקים', אלא שאז התברר לראש העיר פרוש כי משום מה כמחצית מהשטח לא יכלל בהכרזה.

"התחלתי לבדוק מה קרה", אומר פרוש ל'כיכר השבת', "ובתחילה אמרו לי שיש התנגדות של עיריית פתח תקווה ומועצת דרום השרון, רק שבדקנו את זה והתברר שלא היו דברים מעולם: עיריית פתח תקווה התנגדה רק לחלק אחד - 'תכנית סירקין' שכלל לא היתה אמורה להיכלל בהכרזה - והיא ומועצת דרום השרון אף שיגרו השבוע מכתב עם הבהרה מפורשת כי הם לא מתנגדים למשולש העסקים".

וכאן התברר, לדברי פרוש, כי הבעיה כלל לא היתה שם. "נאמר לי במשרדי האוצר והשיכון, ועל ידי בכירים בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה), כי מדובר בווטו שהוטל על ידי שר הפנים אריה דרעי, ללא כל נימוק מקצועי. התברר, כי די בסמכות שר הפנים, כדי להטיל וטו על התכנית - גם בלי שום נימוק", אומר פרוש.

"לא הגיוני שדחפים פוליטיים (הקרע בין ש"ס לפרוש וסיעתו. י.כ.) יפגעו בפרנסה של אלפי משפחות חרדיות ובעתידה של העיר אלעד. הרי כל בר דעת מבין שאי אפשר לבנות עיר ללא עוגן כלכלי, ואם לוקחים לנו את משולש העסקים או חלק נכבד ממנו, זו גזירת מוות על כלכלת המשפחות ועל עתידה הכלכלי של העיר".

ראש העיר ישראל פרוש מסכם בתקווה "ששר הפנים יתעשת ויבין שלא מדובר פה במגרש משחקים פוליטי, אלא בעתיד חייהם של אלפי משפחות חרדיות".

מלשכתו של השר דרעי נמסר בתגובה: "הטחת ההאשמות בשר הפנים בדמות פגיעה בתושבי העיר אלעד בשל שיקולים זרים הינה משוללת יסוד ומעידה על חוסר הבנה בסיסי בניהול מערכות עירוניות".

"שר הפנים הרב דרעי רואה באופן תדיר את תושבי העיר אלעד לנגד עיניו, ולמרות הדברים התמוהים המיוחסים לראש הרשות פעל שר הפנים ללא לאות להצלחתה ורווחתה של העיר ותושביה. הן בעבר באישור העברת הכנסות מארנונה ותחום שיפוט של המחצבה ממועצת דרום השרון לאלעד ובהגדלת מענק 'מודל מלא' במענק האיזון ועוד, והן בהווה באישור תקצוב של מיליוני שקלים מדי שנה חלף הארנונה משדה התעופה בן גוריון, תקציב שוטף שנכנס לקופתה של העירייה".

"שר הפנים פועל בענייניות בכל רשות מקומית במדינת ישראל, ללא כל קשר ליחסים הפוליטיים בין נבחרי הציבור, וזאת מתוך תפיסה אחראית וממלכתית".

"בנוגע לטיעונים משוללי היסוד בנושא המתחם המוזכר בכתבה, הרי שתהליכי קבלת החלטות בועדת השרים צריכים לאפשר בחינה מעמיקה של משמעויות לכלל המרחב, לרבות לרשויות הסמוכות כמתחייב מתפקידו של השלטון המרכזי. בדיקת סוגיות אלו טרם הסתיימה ועם סיום ההליך נושא זה יעלה לדיון. הטחת האשמות חסרות בסיס מעידות כאלף עדים על מידת כפיות הטובה של הטוען להן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר