רב העיר יעזור

הסדר ב'יחל ישראל': 'הפלג' יישאר וישלם 300 אלף שקל

מנהלי העמותה יתפטרו, המתפללים יקבלו שטח לבניית בית כנסת ואילו מתפללי 'הפלג' יישארו ב'יחל ישראל' וישלמו 300 אלף שקל, רב העיר יגייס עוד 2 מיליון שקלים • ההסדר במודיעין עילית (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בית הכנסת 'יחל ישראל' (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: גבאי בית הכנסת 'יחל ישראל' נמצאים לקראת פשרה מוסכמת עם מנהלי העמותה. את המהלך יזמו בימים האחרונים נציג סיעת 'בני תורה' במודיעין עילית לשעבר, יחזקאל אריאל וראש העיר יעקב גוטרמן. השניים עמדו מול בתי גדולי התורה משני צידי המתרס - מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז. כאמור המהלך עומד לקראת סגירה בהסכמת שני הצדדים.

על פי ההסכם המתגבש, כצעד ראשוני, יגישו מנהלי העמותה בקשה לבית המשפט להקפאת ההליכים לפינוי בית הכנסת ואז יישבו הצדדים לחתום על ההסכם.

ל'כיכר השבת' נודע כי הקפאת ההליכים מצד מנהלי העמותה, הייתה אמורה להתבצע כבר בשעות הבוקר, ועל פי ההערכות היא אמורה להתבצע במהלך השעות הקרובות. במידה וההליך יתבצע, יישבו הצדדים כבר היום לחתימה על ההסכם שגובש, בנוכחות רב העיר הגר"מ קסלר.

הסכם הפשרה שייחתם, מחייב את שני הצדדים, אך משאיר את ציבור 'הפלג הירושלמי' בבית הכנסת. מנהלי העמותה הנוכחיים יתפטרו מעמותת 'שלהבת שמחה' המחזיקה ברשותה את בית הכנסת, ויעבירו אותה לניהול גבאי בית הכנסת מ'הפלג'.

על פי ההסכם המתגבש, ציבור המתפללים שפרש מבית הכנסת 'יחל ישראל', יקבלו מימון בסכום כולל של 2 מיליון ושלוש מאות אלף שקל, עבור בניית בית כנסת חדש עבורם. הסכום העתק יחולק בין רב העיר הגר"מ קסלר, לציבור המתפללים של 'הפלג'.

הגר"מ קסלר יתחייב להשיג בתוך תקופה קצרה סכום עצום של 2 מיליון שקלים עבור בניית בית הכנסת, וציבור המתפללים של 'הפלג' יתחייב לשלם לפורשים, שלוש מאות אלף שקלים בפריסה חודשית על פני עשר שנים.

ל'כיכר השבת' נודע עוד כי הגר"מ קסלר פעל כבר בימים האחרונים כדי להשיג את הסכום הגדול עבור בניית בית הכנסת החדש עובר הפורשים, ועל פי המידע, הרב קסלר קיבל עד עתה התחייבויות בסך הקרוב למיליון ש"ח, מ'גבירים' בחו"ל החפצים בהשכנת השלום בין הצדדים.

עוד נודע, כי כחלק מההסכם המתגבש, החל ראש עיריית מודיעין עילית בימים האחרונים לגבש הקצאה של שטח קרוב שיותאם במיוחד לצרכי בית הכנסת החדש של הפורשים.

ההסכם המתגבש עבר מספר תהפוכות בימים האחרונים. תחילה הוצע למתפללי 'הפלג הירושלמי' הסכם הפוך, לפיו הם יעזבו את בית הכנסת לטובת בית כנסת חדש שייבנה עבורם, אך הגר"א דויטש התנגד לכך, ודרש לבנות קודם את בית הכנסת החדש ורק לאחר מכן להוציא את המתפללים.

כאמור, לבסוף התגבש ההסכם, לפי המתפללים הנוכחיים מהפלג הירושלמי ימשיכו להחזיק בבית הכנסת יחל ישראל, ולפורשים ייבנה מבנה חדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר