מול מצלמת 'כיכר'

אב הנערה החרדית ש"נפטרה" אינו מוותר: 'היא לא חתולה'

אביה של הנערה שהונפק לה תעודת פטירה למרות שליבה עדיין פועם, מגביר את מאבקו התקשורתי והמשפטי בביה"ח בו היא מאושפזת, שלטענתו מתנהל באופן שערורייתי. צפו בדבריו הקשים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית החולים שערי צדק בירושלים עדיין מאושפזת במצב סופני הנערה החרדית א. מחפוד, שההתנהלות כלפיה בתוך המרכז הרפואי המפורסם קוממה כזכור את אביה אלעזר, ואף גרמה לקומץ חרדים להפגין במקום.

בסיפור העצוב הזה, שנחשף ב"כיכר השבת", חלה השבוע התפתחות משמעותית, בין בתוך בית המשפט ובבין בבית החולים, כשכעסו של האב המתוסכל רק גובר.

בשיחה נוספת ל"כיכר השבת", מפרט כעת אלעזר את טענותיו הקשות, ומגלה לדבריו את פרצופו של 'שערי צדק' כמי שמתייחס באופן שערורייתי לציבור שומרי התורה והמצוות שכידוע נעזר בהמוניו בטיפולים הרפואיים במקום.

"המצב עכשיו", פותח האב הכאוב, "הוא שהבת שלי מקבלת מבית החולים רק נוזלים ואוכל של פעוטות, במידה זעירה ביותר, שממש לא מספיקה".

"בנוסף, כל הזמן יש סביבי שומרים שהציבו בבית החולים, כאילו אני פושע; עוד מעט ישימו פרס כספי על הראש שלי...", אומר אלעזר במרמור.

קשה לצפיה: הנערה, בבית החולים (באדיבות 'עמותת תנו לאדם לחיות', שמסייעת במקרה)

וכאן מגלה אביה של הנערה החולה, מה אירע השבוע, בעת שעתר לבית המשפט המחוזי נגד בית החולים: "שלוש פעמים השופטת הפסיקה את הדיון וביקשה פשרה. בהתחלה שמחתי, שאולי סוף סוף בית החולים יבוא לקראתי, אבל לא יאומן כי יסופר מה שקרה".

"הנוירולוג שלהם, ד"ר עדי ארן, אמר בבית המשפט לאחר ההפסקות, שהוא שוחח עם מנהל בית החולים פרופ' יונתן הלוי ועם רופאים נוספים, והם סיכמו שאמנם הכלכלה (התזונה) של הבת שלי תימשך, אבל מעבר לזה - זו כבר תהיה חתירה תחת החוק ותחת ההנחות הרפואיות שהחוק נכתב על פיהן שמוות - הוא רק מוות מוחי".

לדברי אלעזר, כפי שעולה מפרוטוקול בית המשפט, "הרופא הביא את עמדת בית החולים שכל הסכמה לבקשות שלי - כמו העלאת לחץ הדם של הבת שלי - תפגע בבסיס החוק, ולזה הנהלת ביה"ח לא יכולה להסכים, ולכן הם לא מתכוונים להעלות את לחץ הדם שלה בצורה תרופתית או לבצע פעולות החייאה אם הלב שלה יפסיק חלילה לפעום".

את הרבנים החרדים - ולא רק - שכידוע פסקו להלכה שמוות נקבע רק לפי הלב, הגדיר בית החולים שערי צדק באופן מקומם: "אנחנו מודעים שיש חברות, כמו בחברה היהודית והמוסלמית, שלא לפי כל הדעות מוות של המוח נחשב למוות, ויש בדת היהודית מיעוט שסובר שהמוות הוא רק כשגם הלב מפסיק לעבוד", אמר נציג בית החולים בדיון המשפטי.

"הם מיעוט או אנחנו מיעוט?", נזעק אביה של הנערה החולה. "הרי כל הרבנים והאדמו"רים שלנו פסקו חד משמעית, עוד מאז תקופת חז"ל, שמוות נקבע רק לפי הלב!".

מחאת קיצונים נגד בית החולים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יצוין, כי בבדיקת spect נוספת לאבחון על תפקוד המוח, שבית משפט השלום חייב את בית החולים לעשות, התגלה לדברי האב כי כן ישנם שינויים בזרימת הדם, אך כשבית המשפט הקשה על נציג בית החולים איך הדבר יתכן אם המוח לדבריהם כבר לא פעיל, הוא השיב כי הרופאים חושבים שאין בכך עדות לפעילות המוח. "פתאום זה 'חושבים'; הם כבר לא קובעים - כפי שאמרו בתחילה", טוען אלעזר מחפוד.

"מתייחסים אל הבת שלי כאילו מדובר פה באיזה עכבר או באיזה חתולה", מסכם האב בכאב, ומבקש: "תתעוררו כולכם. עושים מהדם שלנו הפקר".

יודגש, כי מבית החולים שערי צדק טרם נמסרה תגובה לטענות הקשות ,למרות פניית "כיכר השבת" כדי לקבל אותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר