מאבק חדש בבני ברק

מועדון הימורים הוקם בשכונת פרדס כץ - ופועל גם בשבת

בשכונת פרדס כץ בבני ברק, הקימו תושבים מאריתראה מועדון קלפים - והחלו להפעילו גם בשבת קודש. אברכים ערכו מחאה ופנו לראש העיר שהנחה - למנוע את פעילות המועדון (חרדים, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכניסה לבני ברק, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

פרסום ראשון: העיר החרדית בני ברק, יודעת לאחרונה שוב ושוב מאבקים על קדושת השבת. אחרי המאבק נגד עבודות הרכבת הקלה בשבת, צץ לו מאבק חדש, נגד מועדון הימורים שנפתח בשכונת פרדס כץ.

ממידע שהגיע ל"כיכר השבת" עולה כי מדובר במועדון קלפים שנפתח ברחוב מנחם בגין בשכונה, על ידי התושבים מאריתריאה, והוא פועל מזה תקופה למורת רוחם של תושבי העיר החרדים.

בשבת האחרונה ביקר במקום פעיל שבת מוכר וגילה לתדהמתו כי המקום פועל בשבת. בעקבות כך, יצאו אברכים ומחו על הפגיעה בצביון השבת בשכונה. מדובר באברכים מקהילתו של הגר"י וינפלד, מקהילת התימנים, וכן מ'התאחדות האברכים' בראשות הרב אליהו בוכריס.

התושבים פנו לראש העירייה אברהם רובינשטיין שהבטיח למנוע את המשך קיומו של המועדון בשבת.

פעיל שבת בבני ברק, אומר ל'כיכר השבת' כי "מדובר אמנם בגויים, אבל אם תיפרץ הגדר שבבני ברק יש עסקים פתוחים בשבת, אז גם יהודים יפתחו עסקים. אני לא מתערב בזה שמדובר בבעיה רוחנית כל השבוע, מועדון כזה, אני עוסק רק בשבת וראש העיר הבטיח שיפעל למנוע את פרצת השבת בריש גלי".

לדבריו, "סמוך למקום פועלים לצערינו עוד מועדונים בבעלות אינשי דלא מעלי ואם נשתוק יפתחו גם אותם בשבת".

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, מסר בתגובה: "לראשונה, פנו לעירייה בנושא זה השבוע, תושבים ועסקני ציבור שמחו על מועדון הימורים שפעל בליל שבת האחרון במתחם שוק פרדס כ"ץ. במקום שיחקו צעירים סודאנים ואריתראים במשחקי קלפים.

"ברור, שהעירייה רואה בחומרה רבה הפעלת מועדון בליל שבת קודש, אפי' אם הדבר נעשה ע"י נכרים, גם בשל חשש שיגיעו למקום גם צעירים יהודיים, אם לא מבני ברק, אולי מערים אחרות כשישמעו על כך, וגם על עצם התופעה הכאובה של מועדון שפועל בליל שבת גם אם זה נעשה ע"י גויים.

"ביום ראשון זה, פנו בעניין תושבים לרב דוד פינקל, רמ"ט רה"ע, ששוחח, בעקבות זאת, עם הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר, שהנחה לפעול מיידית כבר באמצע השבוע, כדי שלא יישנה מקרה חמור כזה, שוב בליל שבת. ובהתאם לכך, התקיים תיאום עם סנ"צ הוד לוי, קצין אג"מ במשטרת מרחב דן על מתן התראה מוקדמת לבעלי המקום, והבהרה חד-משמעית שאי ציות להתראה יביא לנקיטת צעדים חוקיים תקיפים כנגדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר