'הטרור היהודי'

זעם: שוטרים פלשו לישיבה וזימנו בחורים לחקירה • צפו

ארגון 'חוננו': "רואים בחומרה את התנהגותה הבלתי חוקית של המשטרה. הם מפרים ברגל גסה את הוראות החוק" • הארגון שיגר מכתב התראה למשטרה בטרם תביעה אזרחית (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכוחות בישיבה (צילומים: אלישוב הר שלום)

פעילי ימין זועמים, לאחר ששוטרים נכנסו לישיבת 'פרי הארץ' ברחלים - הישיבה שכמה מתלמידיה נחקרים בחשד שגרמו למותה של פלסטינית באמצעות יידוי אבנים, ומזמנים תלמידים לחקירה, זאת ללא צו המתיר להם פעילות זו.

על פי עדויות, כוחות משטרה בראשותו של קצין החקירות בימ"ר ש"י, שי דה קוסטא, פרצו הצהריים לישיבה, ומחלקים זימונים לחקירה לכל תלמידי הישיבה, זאת בנוסף ל-30 תלמידים שכבר תושאלו ונחקרו על המקרה.

הטענות הן, כי השוטרים נכנסו לישיבה באופן בלתי חוקי, ללא צו המתיר להם את הכניסה למתחם הישיבה שהינו שטח פרטי. בנוסף, השוטרים הוזהרו ע"י צוות הישיבה שהכניסה אינה חוקית, ופוגעת בסדרי הלימוד של התלמידים במקום.

בארגון הימין 'חוננו', שמשגר בשעות אלו (רביעי) למשטרה מכתב התראה בטרם תביעה אזרחית, תקפו את הכניסה המשטרתית לישיבה.

"שהמשטרה תחליט, כרגע ישנם בחדרי החקירות חמישה נערים, הם כבר לא חשודים? שישחררו אותם!. שיטת 'מצליח' של המשטרה ממשיכה", נטען בארגון. "האם יתכן ש-80 ילדים זרקו יחד את האבן? המשטרה השתגעה, ופועלת באופן בלתי חוקי. קוראים לשר גלעד ארדן להתעורר, ולשים סוף לרמיסת זכויות ילדי מוסדות חינוכיים".

עו"ד עדי קידר הפעיל בארגון הגיב: "אנו רואים בחומרה את התנהגותה הבלתי חוקית של המשטרה. הם מפרים ברגל גסה את הוראות החוק. הבהרנו להם באופן ברור, כי כניסה לשטח פרטי ולמגורים צריכה להתבצע על פי צו; למרות ההתראה, המשטרה התפרצה לישיבה. יש לזכור שהתלמידים גם כך מבוהלים, לאחר ההתנהלות בחודשיים האחרונים, ואנו מצפים שהדבר יתוחקר באופן מיידי בידי מח"ש".

פעיל הימין, עו"ד איתמר בן גביר, הוסיף, כי "הגעתם של שוטרים לחלק זימונים בתוך מוסד לימודים, היא שפל חדש בהתנהלות המשטרה והשב"כ בפרשיה הזו. מעבר לפגיעה בהישגים הלימודיים של התלמידים, יש כאן יצירת טראומה ופעילות בניגוד לחוק הנוער, ובניגוד לחוקים אחרים ואמנות בינלאומיות, שגם אם רוצים לזמן קטינים לחקירה יש לעשות זו בצורה נאותה, ולא בהגעה ברוטאלית למוסד לימודים."

ממשטרת ישראל נמסר: "בימים אלו נחקרת פרשייה של חשד למעורבות בפעילות טרור תחת צו איסור פרסום. מטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות ופעולות חקירה המתבצעות במסגרתן. יחד עם זאת נציין כי תכלית החקירה, כמו גם כל פעולות החקירה המתבצעות במסגרתה היא אחת – הגעה לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר