לאור ההאשמות

רוסיה: לא נתערב בבחירות, אל תקראו תקשורת ישראלית

אתמול אמר ראש השב"כ נדב ארגמן על מעורבות מדינה זרה בבחירות המתקרבות, הלילה מיהרו הרוסים להכחיש כל קשר לשמועות וטענו כי מעולם לא התערבו בבחירות למדינות זרות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

ראש השב"כ נדב ארגמן, הזהיר כנגד התערבות מדינה זרה בבחירות המתקרבות בישראל, היום (רביעי), הגיבה רוסיה לדברים, באמצעות דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, שאמר לעיתון הרוסי "איזווסטיה", כי "רוסיה לא מתערבת ולא מתכוונת להתערב בבחירות בשום מדינה בעולם". בהמלצה אירונית אמר פסקוב: "אני ממליץ לא לקרוא תקשורת ישראלית".

במסיבת העיתונאים בה הצטרף השר יואב גלנט לליכוד, נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו, מי אותה מדינה זרה שהתערבה בבחירות עליה דיבר ארגמן, אך הוא לא ענה והתחמק בתשובה דיפלומטית: "ישראל ערוכה לסכל התערבות קיברנטית, אנחנו ערוכים לכל תרחיש ואין מדינה שערוכה טוב יותר מאיתנו".

במקביל, שגרירות רוסיה בישראל פרסמה בטוויטר ציוץ שבו, לצד דברי פסקוב, צורפה תמונה עם פראפרזה לאמירה הבריטית לפני מלחמת העולם השנייה: "הישארו רגועים והאשימו את רוסיה, או את ההאקרים הרוסים".

כזכור, אתמול, בכנס אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, אמר ראש השב"כ נדב ארגמן כי ישנו "מהלך שעלול להשפיע על תוצאות הבחירות" והזהיר מפני "התערבות של מדינה זרה" בהליך הדמוקרטי. לדבריו, "אני לא יודע לטובת מי או לרעת מי. אני לא יודע בשלב זה לזהות את האינטרס הפוליטי - אבל היא תתערב ואני יודע על מה אני מדבר". עוד הוסיף ראש השב"כ, כי אותה מדינה "תנסה לעשות זאת באמצעות אמצעים סייבריים - פצחנים, האקרים וכו'".

בעבר הואשמה רוסיה בהתערבות במערכות בחירות של מדינות אחרות - בעיקר בארצות הברית שם הדבר עדיין נמצא בחקירות נרחבות כדי להבין האם הייתה התערבות כזו ומה הייתה משמעותה.

בעקבות פרסום דבריו של ארגמן, השב"כ מסר הודעה מיוחדת בה הוא "מבקש להבהיר שלמדינת ישראל ולקהיליית המודיעין, יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של ניסיונות להשפעה זרה, אם יהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר