"פחות פגיעים"

כך ישראל נערכת להתערבות רוסית בבחירות

התרעתו החריגה של ראש השב"כ כי מדינה מסוימת צפויה לנסות להשפיע על תוצאת הבחירות הקרובות בישראל, גורמת לועדת הבחירות המרכזית להיערך בהתאם - אך גם להרגיע (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אנשי ועדת הבחירות המרכזית (צילום ארכיון: Hadas Parush/Flash90)

בעקבות התרעת השב"כ מפני התערבות מדינה זרה בבחירות הקרובות, מודיעה היום (רביעי) 'ועדת הבחירות המרכזית' כי היא בעיצומו של גיבוש מתווה פעולה לסיכול אפשרות חמורה זו.

כזכור, ראש השב"כ נדב ארגמן השמיע לאחרונה אזהרה חריגה, כשאמר שמדינה מסוימת צפויה לנסות להטות את תוצאות הבחירות בישראל. אף שהוא לא הזכיר את שמה, התפרסם כי מדובר ברוסיה, שכבר הוכחה התערבותה בבחירות בארה"ב ובצרפת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לכך ואמר ש"ישראל ערוכה לסכל כל התערבות קיבנרטית. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואין מדינה שערוכה לכך טוב יותר מאיתנו". גם דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הבהיר בהצהרה רשמית כי "רוסיה לא מתערבת ולא מתכוונת להתערב בבחירות בשום מדינה בעולם". בעיתון הרוסי "איזווסטיה" אף דווח כי הדובר המליץ "לא לקרוא תקשורת ישראלית"...

כעת כאמור מפרסמת וועדת הבחירות המרכזית, כי היא "למדה את שאירע במדינות אחרות, ומגבשת מתווה פעולה שיכלול בין היתר הגברת ערנות ומודעות בקרב הגופים השונים הנוטלים חלק במערכת הבחירות".

דובר ועדת הבחירות המרכזית גיורא פורדס הוסיף: "מטבע הדברים, לא ניתן לפרט אילו אמצעים ושיטות נקטו ונוקטים הוועדה וגופי הביטחון כחלק מהיערכות זו".

לפי הוועדה, התהליך שכאמור אירע כבר בעבר במדינות אחרות, "פחות פגיע בישראל בהשוואה אליהן, מכיוון שספירת הקולות נעשית בצורה ידנית ולא ממוחשבת. באותם אזורים מועטים, בהם יש מחשוב ונדרש מאמץ בהגנת הסייבר, הוועדה מסתייעת בגורמי בטחון שונים ובמומחים הפועלים מטעמה כדי להיערך בהתאם".

כמו כן, "הוועדה ערה לכך שניתן לעשות ברשתות החברתיות שימוש לא ראוי על מנת להשפיע על ציבור הבוחרים, ועל מנת להתמודד עם האתגר, כחלק מההיערכות לבחירות, נערכה פגישה של יו"ר ועדת הבחירות, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון ומנכ"לית ועדת הבחירות עם בכירים ב'פייסבוק'. הפגישה דנה באתגרים הצפויים במערכת הבחירות בכל הנוגע לשימוש ברשתות החברתיות", נמסר מהוועדה האחראית בין היתר על טוהר הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר