פרסום ראשון

הקיצונים במחאה נגד ניתוח גופות הנרצחים מארמון הנציב

עשרות חרדים קיצונים הפגינו בירושלים, בעקבות נתיחת גופותיהם של יהודה ותמר כדורי ז"ל שנרצחו בביתם - למרות שבנם האברך חתם על אישור לנתיחה, לאחר התייעצות והסכמת רבותיו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בשבט תשע"ט | 14.01.19
ההפגנה, כעת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרצח הכפול ב'ארמון הנציב': עשרות חרדים מחוגי הקיצונים בירושלים חסמו בצהרים את 'צומת אפיריון', פינת הרחובות בר אילן ועלי הכהן בירושלים, בהפגנה קולנית.

ההפגנה נערכה באופן רשמי נגד 'ניתוחי מתים', אך הסקרנים הרבים שנאספו במקום בשעת העומס של החזרה ממוסדות הלימוד, לא הבינו מדוע המוחים נזכרו הפעם להפגין בנושא זה.

ואכן ל'כיכר השבת' נודע, כי הרקע למחאה המחודשת בנושא זה, הינו נתיחת גופותיהם של יהודה ותמר כדורי ז"ל, במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

בני הזוג נמצאו אמש כזכור בביתם כשעל גופם סימני אלימות קשים, והערכת המשטרה הרשמית הינה שמדובר ברצח כפול.

פתח ביתם של בני הזוג כדורי. זירת הרצח

החשש שמקונן במערכת הביטחון, כמו גם בקרב תושבי שכונת ארמון הנציב בה התגורר בני הזוג, הוא שמדובר ברצח על רקע לאומני - בעיקר בשל העובדה כי טרם נתפס בן המיעוטים שדקר נערה בפתח ביתה בשכונה בשבוע שעבר.

בשל כך הועברו גופות הנרצחים ל'אבו כביר', שם הן נותחו - במה שעשוי להוביל לפרטים חדשים החיוניים בדרך לפענוח הרצח הנורא.

אלא שלטענת החרדים המפגינים, גם במצב שכזה אסור לבצע נתיחה בגופות. "יש כאן מגמה של המדינה", מסביר אחד המארגנים ל'כיכר השבת', "לבקש נתיחת גופות בכל מקרה מוות".

"זה מה שקרה כזכור גם עם הפעוט שנחנק למוות במשפחתון במודיעין עילית לפני כשבועיים", אומר העסקן.

וכאן הוא משמיע איום ברור: "אנחנו לא נשלים עם המגמה המסוכנת הזאת של מדינת ישראל, ואם המדינה תתעקש עם ענין הנתיחה, יהיה אש ברחובות".

אך ל'כיכר השבת' נודע, כי ילדיהם של הנרצחים, בהם בנם שהינו אברך חרדי, כבר חתמו על האישור לנתיחה, זאת לאחר הסכמת רבותיו של האברך לכך.

בזק"א, הארגון שנלחם תמיד בזירה המשפטית נגד ניתוחי מתים, אומרים כי במקרה מסוג זה לא היה מנוס אלא לבצע את הנתיחה - כמובן על דעת והסכמת בני המשפחה, וכי היא מבוצעת רק בהתאם להלכה.

מיכאל גוטווין, מנהל המחלקה המשפטית בזק"א, מסביר ל'כיכר השבת': "הנתיחה זאת נועדה למנוע מהרוצח להמשיך לחמוק מאימת הדין ולהסתובב חופשי. לכן לא היתה ברירה, אלא לעשות אותה".

מדוברות המשטרה (ירושלים) נמסר: "כמה עשרות חרדים קיצוניים הפגינו וחסמו את צומת הרחובות אילן/ירמיהו. כוחות משטרת ישראל הפועלים במקום, עצרו 3 מפרי סדר שלא נשמעו להוראותיהם, והם הובאו לחקירת משטרה. הצומת נפתח לתנועה והשוטרים ממשיכים לפעול במקום לוודא הזרמתה".

בהכנת הידיעה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר