איפה הח"כים החרדים?

82 יום לבחירות לכנסת: קיצוץ משמעותי בתקציב הישיבות

קיצוץ משמעותי בתקציב הישיבות הורגש כבר בהפקדה שהועברה אתמול • הסיבה: הגידול המבורך במספר עמלי התורה • תקוות המנהלים: חברי הכנסת יצליחו להשלים את הסכומים בעתיד (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
היכל ישיבת חברון. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: 82 יום לפני הבחירות לכנסת ה-21 - ותקציב הישיבות מקוצץ בצורה משמעותית בעקבות הגידול המבורך במספר עמלי התורה, כך נודע ל'כיכר השבת'.

מהנתונים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה כי בתקציב השוטף שנכנס אתמול (שני) לחשבונות הישיבות והכוללים, קוצצו 90 שקלים מכל אברך כולל ו-45 שקלים מכל בחור ישיבה.

בסך הכל הופקדו לחשבונות הישיבות והכוללים - 415 שקלים עבור כל תלמיד ישיבה ו-747 שקלים עבור כל אברך כולל. העולה מן האמור כי מדובר בקיצוץ של מיליוני שקלים מהישיבות.

'איגוד מנהלי הישיבות' שיגר אתמול מכתב למנהלי וראשי הישיבות בו נכתב: "הודעה חשובה, ממידע שקיבלנו ממר עמוס צייאדה - מנהל מחלקת הישיבות והמוסדות התורניים במשרד החינוך, עולה כי התקציב השוטף יועבר כפי הנראה במשך היום (שני)".

בשלב זה מדגישים באיגוד מנהלי הישיבות כי "בשל הנחיות שניתנו על ידי החשב הכללי באוצר, תשולם לעת עתה מקדמה בלבד, כאשר ערך הנקודה יעמוד בשלב זה על 415 שקל".

בהמשך ההודעה נכתב: "נוסיף ונעדכן אתכם במידע נוסף לגבי השלמות והפרשים שיועברו - ככל שיהיה בידינו", כאשר על המכתב חתמו אברהם פרידמן ושלמה ברילנט מנהלי 'איגוד הישיבות'.

הסיבה לקיצוץ, כך נודע ל'כיכר השבת', הוא הגידול במספר התלמידים והאברכים כן ירבו, כך כסך התקציב מחולק בין מספר גדול יותר של עמלי תורה.

התקווה בישיבות כי חברי הכנסת ובראשם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצליחו להשלים את הסכומים בעתיד, למרות שלא הצליחו למנוע את הקיצוץ המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר