'מחאת הטרולים'

זעם נגד חברת אוקראין: 'אנטישמית; מתעללת בחרדים'

חברת התעופה UIA (אוקראין אינטרנשיונל איירליינס) עומדת במרכזה של סערה ציבורית, לאחר תלונות רבות מצד נוסעים חרדים בקו קייב-ת"א • עסקנים: "חשבו מסלול מחדש" (עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
נוסעים חרדים ב'אוקראין' חובשים את קופסת השטריימל (צילום: אומן שלום)

חברת התעופה UIA המוכרת בשמה 'אוקראין', החברה המובילה באוקראינה, עומדת בימים אלו תחת אש מצד נוסעים חרדים רבים.

בשל מעמדה ובעקבות התרבות הנוסעים החרדיים מישראל לאוקראינה - לקברי צדיקים, לנופש או לעסקים, מהווה המגזר החרדי נתח נכבד מלקוחות קו קייב - תל אביב.

על פי עסקן המעורה בפרטים, ששוחח עם 'כיכר השבת', קבוצת נוסעים יוזמת בימים אלו את "מחאת הטרולים", תחת הסלוגן 'עוצרים את הסחיטה'.

לפי טענות נוסעים ועסקנים חרדים, בקו זה החלו עובדי החברה להתעמר בנוסעים - בפרט החרדים, כאשר אחת הדרכים היא בקשר לכבודת היד והמטען - מכאן השם 'מחאת הטרולים'.

על פי עדותם של כמה נוסעים, שעוררו סערה ברשת, הם נאלצו לשלם 75 יורו על גלגל המזוודה, שבלט מתוך הטרולי בנמל התעופה. נוסעים חסידים אף חבשו על ראשם את השטריימל וקופסת השטריימל, שכן לדבריהם נציגי החברה רגילים להתנכל אליהם ולגבות סכומים גבוהים בשל כך.

מטוס של 'אוקראין' (צילום: Shutterstock)

עסקן נוסף אומר בשיחה עם 'כיכר השבת', מדובר בלא פחות מאנטישמיות. לדבריו, ישנם תיעודים של התנהגות כזו רק כלפי נוסעים חרדים, ואילו כשמדובר בנוסעים שאינם בני ברית, עובדי החברה 'מחליקים את זה'.

על פי עסקנים חרדים, החברה, שמבצעת מדי שבוע 45 טיסות בין ישראל לאוקראינה, אינה מוכיחה כל רצון להשתפר. מנכ"ל חברת כספי תעופה, המייצג את 'אוקראין' בישראל, עומד בקשר עם הסוכנים במגזר ומנסה למזער נזקים, אבל אין תוצאות בשטח.

יצויין כי לפי נוסעים מהמגזר החרדי, אל-על שמפעילה קווים דומים בין ישראל ואוקראינה החלה בזמן האחרון לשפר את השירות. בהתאם לכך, העסקנים הזהירו את 'אוקראין': "חשבו מסלול מחדש לטובת הנוסעים שלכם, לפני שהנוסעים יחשבו מסלול מחדש - וחבל".

ביקשנו את תגובת 'כספי תעופה', המייצגת את 'אוקראין', אך היא טרם התקבלה; לכשתתקבל - נפרסמה כאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר