וויתרו על ה'אידישקייט'?

פרסום ראשון: כך נכנעה דגל - ונכנסה לקואליצייה של בלוך

מעורבות הפעיל החרדי של ראש עיריית בית שמש; הפגישות החשאיות, כולל בביתו של הגר"א נבנצל - וההבטחות הריקות על פתרון לשליטת הדת"לים במועצה הדתית. כל הפרטים בפרסום ראשון (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נציגי 'דגל' בפגישת החתימה עם ר"ע בית שמש (באדיבות המצלם)

יממה לאחר חתימת דגל התורה בבית שמש על כניסתה לקואליציה של ראש העיר עליזה בלוך, זאת לאחר חודשי מאבק נגד מהלך כזה בטענה ש"נושאי דת" מונעים מהמפלגה להיכנס לקואליציה, יצא 'כיכר השבת' לבדוק האם אכן נושאי הדת באו על תיקונם או שמחל משום מה שינוי בעמדת הסיעה הליטאית.

תחילה מעט רקע: המשא ומתן האינטנסיבי בין עליזה בלוך לאנשי 'דגל' החל לפני כשלושה שבועות, לאחר שהוברר כי רק "הידברות אמיתית" - כלשון אחד המעורבים - חסרה, כדי להוביל לכניסת המפלגה על ארבעת נציגיה לקואליציה העירונית.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', אחד מאדריכלי כניסת 'דגל' לקואליציה הוא נתנאל (נתי) זק, הנמנה על קהילת "החרדים העובדים" בבית שמש, ואף בלט בתמיכתו במועמדותה של עליזה בלוך לראשות העיר בבחירות האחרונות, בהן היא כזכור התמודדה מול ראש העיר המכהן משה אבוטבול החרדי.

זק קיבל תחילה פניה מבלוך, על מנת לנסות לקדם את כניסת דגל התורה לקואליציה, ומאז הוא ישב עם חברי המועצה של דגל, כל אחד בנפרד - מלבד משה מונטג שלא נתן למהלך סיכוי, אך הבהיר שגם הוא ישמח אם ל'דגל' תהיה השפעה מתוך הנהלת העיר.

חותמים על ההסכם
חותמים על ההסכם
הגדלה

בשלב הבא נועד איזק אף עם רבני העיר הליטאים. במהלך כל הפגישות הבהירו ב'דגל', כי מלבד התפקידים - הרבנים מונעים את כניסת המפלגה בשל העובדה כי בלוך העבירה את השליטה במועצה הדתית לסיעת 'הבית היהודי' הדתית-לאומית.

בפגישות עם הרבנים ניסתה בלוך להרגיע ולהבהיר, כי שליטת הבית היהודי במועצה הדתית תתאפשר רק לאחר הבחירות הארציות, ובנוסף הובטח כי החרדים לא ייפגעו מצעד זה.

מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה, כי דבר לא השתנה מלפני חודשיים, ומלבד הבטחות כי החרדים לא יינזקו, הרי שהמועצה הדתית אכן תישאר בידי הבית היהודי, כאשר 'דגל' רק תקבל נציג במועצה מטעמה.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי יו"ר הבית היהודי בבית שמש רינה הולנדר קידמה את כניסת דגל התורה לקואליציה, כאשר בימים האחרונים היא נפגשה עם הרב חנוך אלבק, מרבני שכונת רמה ג' במעונו של הגאון רבי אביגדור נבנצאל, בניסיון לקדם כניסה זו.

בלוך מבהירה ל'כיכר השבת' כבר לאחר הבחירות: "לא עסוקה בפיצול החרדים"

כמו כן, במוצאי השבת שעברה נועדו רבנים מהציונות הדתית ומהמגזר החרדי בעיר לפגישה ממושכת, על מנת לפתור את בעיות הדת - ה'אידישקייט', בלשונם - שלכאורה מנעו את כניסת דגל התורה לקואליציה, אך לא ידוע על סיכומים ברורים כלשהם בענין חשוב זה.

יודגש, כי בשיחה עם 'כיכר השבת' מבהירה הולנדר כי בניגוד לפרסומים היא לא תתפטר מתפקידה כסגנית ראש העיר לטובת דגל התורה, גם לאחר שהבית היהודי תקבל את ראשות המועצה הדתית.

בתוך כך, חבר מועצת העיר משה מונטג, שהוביל מתוך 'דגל' את ההתנגדות לכניסה לקואליציה של בלוך, נפגש היום עם חברי הכנסת של המפלגה, וביקש לפרוש מתפקידו ומהעשייה הציבורית בעיר. את מקומו, אם אכן יפרוש, צפוי לתפוס חיים זמורה.

חיים זמורה בראיון לכיכר השבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר