'מפץ חרדי'?

אריה דרעי במתקפה חריפה נגד 'דגל התורה': הם בוגדים

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יוצא הערב במתקפה חריפה נגד תנועת 'דגל התורה' הליטאית: "דגל התורה נהגה בכפל פנים, ובגדה באמון" • דרעי מאיים: "למעשה חמור זה יהיו השלכות" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וגפני. ארכיון (צילום: צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יוצא הערב (ראשון) במתקפה חריפה נגד תנועת 'דגל התורה' הליטאית, ומכנה את מעשיהם כ'בגידה'. מדובר במתקפה חריפה ראשונה מאז ה'דיל' בין דגל וש"ס בבחירות לרשויות המקומיות. דיל שרשם הישג יחיד בירושלים. המתקפה מגיעה בעקבות חתימת ההסכם הקואליציוני של 'דגל התורה' עם ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, הסכם שהשאיר את ש"ס באופוזיציה.

בהודעה שפורסמה הערב מטעמו נכתב: "תנועת ש"ס רואה בחומרה רבה את התנהלות דגל התורה בבית שמש, אשר הפרה באופן בוטה את הסיכומים עמנו וניהלה בחשאיות מו"מ לכניסה לקואלציית בלוך, חרף כל ההתנגדות שהביעה כביכול".

דרעי הדגיש כי: "יובהר, שבמהלך כל התקופה האחרונה, הוצע לש"ס כל התפקידים שהוצעו לדגל התורה ואף יותר מכך, אך לאור בקשת דגל התורה שנומקה בשל 'ענייני הדת' דחתה ש"ס את ההצעות ונשארה נאמנה לשיתוף הפעולה. זאת ועוד, גם כשנפוצו שמועות שדגל התורה מנהלים מו"מ מאחורי גבנו, הם דאגו להכחישם".

"השבוע התברר כי היו אמת בשמועות, ודגל התורה אכן נהגה בכפל פנים, ובגדה באמון שנתנו בה. למעשה חמור זה יהיו השלכות בעתיד", נכתב בהודעה החריפה.

הודעתו החריפה של דרעי מגיעה ברקע החלטת נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, שתנועת ש"ס תרוץ בחירות הקרובות כסיעה ספרדית עצמאית ללא איחוד עם יהדות התורה.

כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", הגר"ש כהן התבטא בשבוע שעבר: "הייחודיות של תנועת ש"ס אשר הוקמה בראשיתה להחזיר עטרה ליושנה ולרומם את הציבור הספרדי בחיבור בין בני התורה לעמך בית ישראל - זו הדרך היחידה שלנו וכך נמשיך, ותנועת ש"ס תמשיך ללכת בדרך עצמאית למען הציבור הספרדי כפי שהיה מיום הקמתה".

יצוין, כי דבריו של דרעי פורסמו שעה קלה לאחר שנפרד מהגר"ש כהן המאושפז בבית החולים. יתכן שבמהלך הפגישה שמע את דעתו נגד ריצה משותפת עם 'דגל התורה' וזה מה שגרם לו לצאת בהודעה חריפה, 24 שעות לאחר חתימת ההסכם בין הליטאים לבלוך בבית שמש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר