פרסום ראשון

שני משחיתי הצלב החרדים נשפטו באומן: 'הם היו שתויים'

שני בחורי ישיבה חסידיים מארה"ב, נשפטו בבית משפט באומן לאחר שתועדו משחיתים בשבת את הצלב שעל 'נהר התשליך', ושוחררו בערבות למעצר בית • כל הפרטים (חסידים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
רגעי ההשחתה (צילום: אומן שלום)

שני צעירים חסידיים שתועדו משחיתים צלב באומן, בני 19 ו-20, נשפטו אמש (שני) בבית משפט מקומי וישוחררו בתנאים מגבילים. את פרטי הדיון בבית המשפט אנו חושפים היום כאן.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', שלושה עשר קטינים נעצרו בשבת על ידי משטרת אומן, לאחר שחרדים היו מעורבים בהשחתת צלב בעיר, במהלך השבת.

השוטרים, שעצרו את הצעירים באקראי תוך שיטוט ברחובות אומן, שחררו אותם בתוך זמן קצר אך לבסוף עיכבו שני קטינים אחרים, בני ישיבות מארה"ב שאינם חסידי ברסלב, ששהו בציונו של רבי נחמן במשך השבת, כחשודים העיקריים בהשחתת הצלב.

כפי שדווח עוד ב'כיכר השבת', שלשום (ראשון) לפנות בוקר, יום לאחר השחתת הצלב, בקבוק תבערה הושלך בסמוך לציון רבי נחמן, במה שעלול להיות נקמה מצד תושבים נוצריים.

לאור כך הוחלט על ידי העסקנים המקומיים להגביר את האבטחה סביב ציון רבי נחמן, ואת הסיורים בכל הכניסות לקבר הפופולרי.

השחתת הצלב בשבת (צילום: אומן שלום)

באשר לעצורים, עסקנים פעלו מול הרשויות לשחרורם, אך אלו הוחזקו במעצר עד לדיון בעניינם שנערך אמש (שני) בבית משפט בעיר אומן, דיון בו השתתפו גם עסקנים מקומיים.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', השופט החליט בתום הדיון לשחרר את אחד הצעירים בערבות, אך בשל השעה המאוחרת בה התקבלה הפסיקה, לא ניתן היה להעביר את דמי הערבות - העברה שבוצעה בשעה האחרונה (שלישי). מסיבה זו בילו השניים לילה נוסף בכלא האוקראיני. הצעיר השני שוחרר גם הוא בערבות היום.

עם זאת, יתכן שהצעירים צפויים לקבל צו הרחקה של חמש שנים מאוקראינה, או מאסר של עד 4 שנים - כך עולה מהודעת בית המשפט כפי שפורסמה בתקשורת המקומית.

יצויין כי העסקן הברסלבאי דוד רפפורט הוא שנכנס בעובי הקורה ואף הביא להקטנת הסכום הנדרש לערבות.

על פי גורם בכיר המעורה בנושא, לבית המשפט נודע כי שני הצעירים היו שתויים כשביצעו את המעשה, ועל כן הוחלט דווקא להחמיר את עונשם - בגין צריכת אלכוהול מופרזת, אך הם כאמור שוחררו בערבות, לפחות למעצר בית - ואז, לתקוותם ולתקוות בני משפחותיהם, יוכלו הצעירים לשוב באיזשהו שלב לביתם שבארה"ב.

דיווח על המשפט בתקשורת המקומית (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר