פרשת העושק והניצול

החשוד יישאר במעצר - סנגורו: "זה יסתיים בלא כלום"

שלושת הזוגות הנשואים, רובם חרדים, שנעצרו אמש בחשד למעורבות בפרשה של ניצול ועושק באחד הבנקים, שוחררו לביתם - למעט אחד מהם; פרקליטו, מציג את גרסתו • צפו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עו"ד יהודה שושן, מציג את גרסת החשוד המרכזי (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית משפט השלום בירושלים הוארך היום (רביעי) מעצרו של אחד מהחשודים החרדים בפרשת ההונאה שנחשפה כמה שעות קודם לכן.

כזכור משטרת ישראל עצרה אמש שלושה זוגות בחשד למעורבות במעשה הונאה, בהם החשוד המרכזי במרמה ובעושק של כ-90 אלף שקלים מאישה שעבדה יחד עמו בבנק, תוך שהוא מנצל את מצבה הרפואי הקשה, פיזית ונפשית.

העצורים, הינם שלושה זוגות נשואים בשנות ה-20 לחייהם, תושבי ביתר עילית, באר שבע ולוד; שניים מהם גיסים האחד של השני. רובם שוחררו היום, בתום שעות ספורות של חקירה.

שונה מהם 'החשוד המרכזי', שכאמור הוארך מעצרו עד ליום ראשון הקרוב, על מנת להשלים את פעולות החקירה ובעיקר במטרה למנוע ממנו לשבש אותה.

החשוד, בבית המשפט

פרקליטו, עו"ד יהודה שושן, אומר בשיחה ל'כיכר השבת': "מדובר למעשה באירוע ישן מאוד, מיולי 2018, במסגרתו בוצעה חקירה ובדיקה פנימית של הבנק בו עבד מרשי, בסיומה פוטרו שני אנשים - ומרשי החליט לעזוב מרצונו וביוזמתו".

"לאחר חקירתו היום, הוא הובא להארכת מעצר כדי שיהיה זמן לבדוק חשדות נוספים כלפיו. כפי שזה נראה, רוב-ככל החשדות המיוחסים לו יסתיימו בלא כלום", בטוח עו"ד שושן.

סנגורו של החשוד המרכזי מדגיש עוד בשיחה ל'כיכר השבת': "אני חושב שכמה שהסיפור הזה התחיל ברעש גדול, הוא יגמר בקול ענות חלושה. אני סבור שהיה מקום לשחרר אותו, ושוקל להגיש ערר על ההחלטה להאריך את מעצרו".

בהודעת המשטרה המוקדמת, לאחר מעצרם, תוארה כזכור השתלשלות הפרשה: "ראשיתה של החקירה הסמויה במפלג ההונאה של משטרת ישראל, עם קבלת דיווח מבנק ישראלי אודות חשד שעלה כנגד עובד הבנק, שבמרמה לקח הלוואה על סך 100 אלף שקלים, בשמה של עובדת אחרת החולה במחלה קשה, וזאת ללא ידיעתה, ומילא את טפסי ההלוואה תוך שמתחזה בפרטיה של האישה העובדת בבנק".

"עם התקדמות חקירת המשטרה, עלה חשדם של החוקרים כי החשוד ניסה בעבר לבקש מהאישה לקחת הלוואה והיא סירבה. על פי חשד חוקרי המשטרה, החשוד, שידע את מצבה הרפואי של האישה והמחלה הקשה עמה מתמודדת, ניצל את קרבתו אליה ואת הגישה לפרטי חשבונה, על מנת להעמיד את ההלוואה תוך שמתחזה בשמה".

בהמשך, כאשר כספי ההלוואה בסך 100 אלף שקלים נכנסו לחשבונה של האישה, העביר מיד החשוד כ-90 אלף שקלים לחשבון בנק אחר, השייך לקרוב משפחתו ואשתו, וחלק מהכספים שימשו אף כמקדמה לרכישת דירה עבורם.

עוד עלה בחקירה, כי על פי החשד, עם קבלתו של החשוד לעבודה בבנק, הציג תעודת לימודים אקדמיים וקבלת תואר מזויפת ולאחר קבלתו אף עשה שימוש על פי החשד במספר מסמכים מזויפים על מנת לקבל הלוואת משכנתא מהבנק.

"במסגרת חקירת הפרשה, איתרו חוקרי המשטרה חשודה נוספת העובדת בבנק ובעלה, בשנות ה-20 לחייהם, שעל פי החשד סייעו לחשוד המרכזי בזיוף מסמכים והגשתם לבנק, על מנת לקבל את כספי הפיקדון המגיעים לו ממשרד הביטחון", סיכמה המשטרה בהודעתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר