ד"ר, הרב

המשפטן שהפך למרביץ תורה נוסף בשושלת פוברסקי

אביו זצ"ל ושני אחיו נודעים בעולם היהודי כולו כמרביצי תורה לאלפים ותלמידי חכמים עצומים, בעוד הוא עשה חיל במקצועו כדוקטור למשפט עברי. כעת, עם פרסום ספריו, נודע אף הוא כתלמיד חכם גדול (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב ד"ר חיים פוברסקי, משמאל. לצד אחיו הרבנים (באדיבות המצלם)

שלושה בנים השאיר אחריו ראש ישיבת פוניבז' ובעל ה'ישועת דוד', מרן הגאון רבי דוד פוברסקי זצוק"ל. שניים מהם מוכרים בכל העולם היהודי; הבן הנוסך הוא משפטן מדופלם - שכעת צפוי להתפרסם כתלמיד חכם מופלג.

בנו הבכור של הגר"ד פוברסקי זצ"ל, הוא כידוע מי שהמשיך אותו בראשות ישיבת פוניבז', חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, בעל ה'בד קודש'.

האח הגדול: הגרב"ד פוברסקי, בשיחה לתלמידיו. ארכיון (צילום: שוקי לרר, 'מרכז החדשות')

הבן השני הוא הרב ד"ר חיים פוברסקי, חתנו של מי שהיה רבה של העיר בת ים הרב פסח קוקיס זצ"ל, והוא משפטן בהשכלתו. הבן השלישי הוא הגאון הנודע רבי שלום פוברסקי, מראשי ישיבת 'קול תורה' בירושלים.

הרב חיים פוברסקי, הבן האמצעי, הוא דוקטור למשפט עברי, ובקרב מכריו היה נחשב תמיד כיהודי תלמיד חכם, אך בשונה מאחיו הגדולים - הוא לא הרביץ תורה בפני תלמידים.

בבחרותו למד הרב חיים בחברותא עם הגרב"מ אזרחי, בישיבת חברון, ולאחר נישואיו התגורר במשך עשרות שנים בארצות הברית.

מאז שובו ארצה, קבע הרב חיים את מושבו בירושלים, ומדי שבת מתקבצים סביבו אברכים לשמיעת שיעורי תורה הערבים לאוזן.

בימים האחרונים, כך נודע ל"כיכר השבת", הופיע ספרו 'פרי חיים' על פרשיות השבוע ועל הש"ס, בהם חידושים נפלאים בעומק הסוגיות, בשני כרכים שיפארו את עולם הישיבות - וכך יהפוך גם האח הנוסף למרביץ תורה לרבים כשני אחיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר