נכנעו ללחץ

'אוקראין' במחווה לחסידים: העלאת שטריימל ותפילין חינם

לאחר שהותקפה בידי קהל נוסעי קו קייב-ת"א, שרובו מורכב מחסידים, הוחלט על ידי הנהלת החברה האוקראינית לאפשר העלאת תפילין ושטריימל למטוס - ללא עלות נוספת (תיירות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
נוסעים חסידיים בטיסת 'אוקראין' השבוע (צילום: א.ש.)

לאחר שהותקפה ע"י קהל נוסעי קו קייב-ת"א, מודיעה חברת התעופה 'אוקראין אינטרנשיונל איירליינס' על מחווה ייחודית לנוסעיה החסידים.

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', 'אוקראין', חברת התעופה המובילה באוקראינה ואשר מפעילה את מרבית הקווים המחברים בין ישראל לבין אוקראינה, מתפרנסת באופן משמעותי מקהל נוסעים חסידי וחרדי המשתמשים בקו לצורך נסיעה לקברי צדיקים , לנופש או לעסקים.

אלא שבתקופה האחרונה רבו התלונות על התנהגותו של צוות הקרקע: דיילי צוות זה, האחראים על בדיקת כבודת-היד של הנוסעים טרם עלייתם למטוס, החלו להתנכל דווקא לנוסעים מאוקראינה לתל-אביב, כך העידו נוסעים רבים.

צוות הקרקע העמיד מסוף אשראי רק עבור נוסעי קו זה, והחל לגבות כספים על כל חריגה מינימלית כשהוא מאיים כי מי שלא ישלם יורד מהמטוס. מדובר בנוהג שאינו מקובל בחברות התעופה - ובפרט כאשר הוא מיועד רק לנוסעים מזרם אחד.

נוסעים חסידים רבים שהגיעו לנמל התעופה ונתקלו בשירות ה'מרובע', חבשו על ראשם את קופסאות השטריימל, מה שהפך להיות מזוהה עם המאבק החרדי בחברת התעופה, מאבק שכונה 'מחאת הטרולים'.

עסקנים חרדים אף הקימו קבוצת וואצאפ ייעודית לצורך המחאה, עוררו רעש בתקשורת ופנו לבעל החברה, שהוא יהודי - ונראה שפעילות זו מניבה פרי, שכן החברה, בצעד של מחווה לנוסעים החסידים, החליטה לאפשר לכל נוסע להעלות איתו על המטוס תפילין וקופסה של מגבעת / שטריימל ללא עלות נוספת.

את הבשורה הביא מנכ"ל כספי תעופה, המייצגת את חברת 'אוקראין אינטרנשיונל'. תגובתו פורסמה באתר 'אומן שלום'.

"חברת התעופה 'אוקראין אינטרנשיונל' מעריכה ומכבדת את קהל לקוחותיה שומר המצוות הטס עם החברה בכל אחד מ-6 קווי התעופה הישירים שלה לאוקראינה, ובנוסף ל-80 יעדי החברה בארה"ב, קנדה, המזרח הרחוק, אירופה ומזרחה.

"החברה ערה וקשובה לכם, ציבור שומרי המצוות, וכפועל יוצא לקחה על עצמה לאשר לכל נוסע להביא עמו בנוסף למטען לו הוא זכאי על פי תנאי הכרטיס, גם תפילין בתיק תפילין וכובע שטריימל בקופסא, כל זאת ללא תשלום.

"בהזדמנות זו ברצוננו לחדד את הנחיות המטען, כל נוסע שרכש כרטיס עם מטען רשאי לקחת 2 תיקים נוספים למטוס, טרולי במידות 55/40/20 עד 7 ק"ג ותיק יד 40/20/10 עד 5 ק"ג – מי שקנה כרטיס ללא מזוודה או קנה הוספת מזוודה בנפרד, יכול לקחת רק טרולי במידות 55/40/20 עד 7 ק"ג – תשלום על תיק יד 40/20/10 עד 5 ק"ג יהיה 15 יורו.

"כל לקוח בכל כרטיס רשאי ללא תוספת להוסיף מטרייה ומעיל. אם אחד הנוסעים תינוק מתחת לגיל שנתיים גם תיק לתינוק עד 5 ק"ג. בהתאם להנחיות החדשות. גם תפילין ושטריימל ללא תשלום נוסף. נוסעים במסגרת קבוצות לאומן מקבלים תוספת משקל של 5 ק"ג לטובת מזון וכדומה.

אייל אטיאס, מנכ"ל כספי תעופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר