מחלה - ושאיפות

"להסתכל על היכולות"; חיזקי טורנהיים ריגש את המנהלים

חיזקי טורנהיים בן ה-9, מסרב לתת למחלה הנדירה ממנה הוא סובל, לנהל אותו. עם שאיפות אדירות ובחינניות רבה, הוא הצליח להשתלב בכיתה רגילה ולהפוך לאחד הילדים המצטיינים בה • צפו (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

חיזקי טורנהיים, ילד בן 9 חסיד סדיגורא החולה במחלה נדירה מאד - 'OI' - שגורמת לעצמות שבירות, ריגש באופן מיוחד את המנהלים בכנס של החינוך העצמאי 'ועידת החינוך' שהתקיים בניר עציון, כשהוא קורא להם להתעלם מהמראה הגופני ולהסתכל על היכולות.

"אם המנהל שלי היה מסתכל על הגוף ולא על היכולות שלי, לא הייתי מגיע לדרגה כזו גבוהה", אמר חיזקי ולא הותיר עין יבשה באולם. אחד המנהלים הוותיקים אמר לאחר מכן, כי מעולם לא התרגש ככה בכנס חינוכי.

"חיזקי התחיל מבית חולים אלי"ן שם היה עד גיל 4 והמשיך משם עם רצון חזק להתקדם. הוא עבר למש"י שזה מוסד חרדי לחינוך מיוחד, אבל אחרי שנתיים הוא רצה להתקדם גם משם", מספר ל'כיכר השבת' בן משפחתו של חיזקי, שמתאר את השאיפות החזקות של חיזקי להצליח בלימודיו למרות מחלתו.

חיזקי רוקד באירוע עם האדמו"ר מסדיגורא, באדיבות המצלם

לאחר מש"י, שולב חיזקי בחיידר רגיל, שם התברר כי הכיתה של בני גילו לא מספיקה עבור יכולותיו וצריך להעלות אותו לכיתה יותר גבוהה וגם בה הוא מהמצטיינים, כשרק בשבוע שעבר נבחן על כל פרק 'הכונס' - בעל פה.

"הרב שנכנס לכיתה לבחון, שאל את הרבי אם אפשר בכלל לשאול את חיזקי שאלות, בסוף התברר שהוא יודע ובקיא בכל הפרק בצורה מיוחדת", מספר בן המשפחה.

כפי שניתן לראות בסרטון שהוצג בכנס המנהלים על ידי דודו של חיזקי, הרב נחום הופמן, יועץ חינוכי ומנהל פדגוגי במכון למורים לחינוך העצמאי, לחיזקי יש חינניות מיוחדת והוא מלא בשמחת חיים ושאיפות אדירות.

"מבחינה רפואית הוא היחיד בעולם שחי במצב שלו", מספר בן המשפחה, "בגלל זה והשאיפות והחינניות שלו הוא זוכה ל'דלת פתוחה' בבתיהם של גדולי ישראל, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שמעניק לו יחס חמים במיוחד ומקרב אותו ועונה על שאלותיו בלימוד ובוחן אותו לעתים, כמו גם בביתו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, האדמו"ר מסדיגורא שמעודד אותו בלימודו ובאירועים רבים ואדמו"רים רבים נוספים. חיזקי זכה גם לקרבתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל".

משוחח בהלכה עם הגר"ח קנייבסקי

"חשוב לו שאנשים יראו, שגם מי שמוגבל יכול להגיע להישגים ולהצליח וזה אכן הוכיח את עצמו בלימודים, חוץ מזה שהוא מוצא לעצמו סיפוק בעוד דברים. שמחת החיים שלו היא משהו מיוחד והוא מצפה מעצמו לגדולות", אומר בן המשפחה.

לנו לא נותר אלא לאחל לחיזקי הצלחה בהמשך הדרך להשגת שאיפותיו, הוא מחייב את כולנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר