"טִ֭מְּאוּ אֶת־הֵיכַ֣ל קָדְשֶׁ֑ךָ"

אנטישמיות בי-ם: השליכו את ספרי התורה ושפכו חומצה

אלמונים חדרו הלילה לבית הכנסת 'שיח ישראל' בשכונת קריית יובל בי-ם, פרצו את ארון הקודש, שפכו חומצה והשליכו את ספרי התורה על הרצפה • חוקרי מז"פ הוזעקו וסגרו את בית הכנסת (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ספרדי התורה על הרצפה, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

"מִזְמ֗וֹר לְאָ֫סָ֥ף אֱ‍ֽלֹקים בָּ֤אוּ גוֹיִ֨ם בְּֽנַחֲלָתֶ֗ךָ טִ֭מְּאוּ אֶת־הֵיכַ֣ל קָדְשֶׁ֑ךָ שָׂ֖מוּ אֶת־יְרוּשָׁלַ֣‍ִם לְעִיִּֽים"

אלמונים חדרו הלילה (שלישי) לבית הכנסת 'שיח ישראל' בשכונת קריית יובל בירושלים והשחיתו את הריהוט. טרם ברור מי האחראים למעשה. מדובר בבית הכנסת שבראשות הגאון רבי שלום כהן.

מתפללי בית הכנסת 'שיח ישראל', בית כנסת של הקהילה הצרפתית ברחוב זנגויל, הזדעזעו הבוקר לגלות עם כניסתם לבית הכנסת כי המקום חולל על ידי פורעים.

האלמונים פרצו את ארון הקודש, הוציאו את ספרי התורה, השליכו את ספרי התורה על הרצפה ושפכו במקום חומצה.

כוחות המשטרה הוזעקו למקום, בבית הכנסת נסגר הבוקר על ידי חוקרי הזיהוי פלילי שינסו להגיע את הפורעים.

מהמשטרה נמסר: "במהלך הלילה, התקבל דווח על פריצה וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל, מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה, טכנאי זיהוי ונפתחה חקירה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הגיב לאירוע החמור ואמר: "הבוקר התוודענו למקרה מזעז של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקרית יובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו.

שוחחת עם ממ"ז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים!".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), הגיב לאירוע ואמר: "כואב הלב לקום בבוקר ולשמוע על חילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל, ברמה בזויה של פריצה לארון הקדוש ושפיכת חומצה.

"אני סמוך ובטוח שמשטרת ירושלים תשקיע את כל האנרגיה והמשאבים על מנת למצוא את אותם פורעים, שבמקומם מאחורי סורג ובריח".

סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן: "אסור לעבור לסדר היום עם ביזיון וחילול כבוד שמים בפריצה הנוראה הלילה לבית הכנסת בשכונת קריית יובל וזריקת ספרי תורה על הרצפה. מחזה קורע לב.

"שוחחתי כעת עם בכירים במשטרת ירושלים, והם עמלים בכל המישורים להביא לתפיסת החשודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר