"מכבסת מילים"

המערכת הפוליטית מגיבה לנאום של בני גנץ

הליכוד וכולנו, דרעי וליצמן, בנט וברקת, יחימוביץ ולבני, המערכת הפוליטית ציפתה לנאומו של בני גנץ, ומיהרה להגיב על הנאום. ליצמן: "אג’נדה אנטי דתית - מתכון לכישלון" (ארץ)

גנץ ויעלון, הערב (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

זמן קצר לאחר נאומו של בני גנץ, יו"ר 'חוסן לישראל', בו ביקש מהעם את הנהגת המדינה, קרא לשלום עם הפלסטינים והביע עמדות ליברליות בנושאי דת ומדינה, המערכת הפוליטית מגיבה לנאומו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "עוד נאום של לפיד. מי שאומר שהוא לא ימין ולא שמאל - הוא שמאל".

ממפלגת 'הליכוד' נמסר כי "כל מכבסת המילים של גנץ, שקיבל היום חיבוק ענק מהתקשורת, לא תסווה את העובדה שהוא איש שמאל. מי שאומר שהוא לא שמאל ולא ימין - הוא שמאל. מיד לאחר הבחירות גנץ יתאחד עם לפיד ויתר מפלגות השמאל - ויקים ממשלת שמאל. התרגיל השחוק של השמאל להדביק גנרל בראש רשימה כדי להפיל ממשלת ימין - לא יעבוד הפעם על המחנה הלאומי".

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי הגיב: "בני גנץ, אחרי שבועות של שתיקה, הבשורה שלך לעם ישראל היא נישואים אזרחיים וכותל רפורמי? תחבורה ציבורית בשבת? לא, בני. זו לא הדרך לאיחוד העם אלא לפירודו. אל תפרום את הרקמה העדינה המחברת אותנו כעם. אל תיגע במסורת ישראל".

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), הגיב: "בני גנץ גילה הערב טירונות פוליטית. לדבר על שיתוף פעולה עם החרדים ובאותה נשימה להצהיר על תחבורה ציבורית בשבת, ברית הזוגיות וכותל רפורמי - זה לא יילך ביחד ולא יוכל להתממש.

"בני גנץ, ההיסטוריה מוכיחה ששמירה על ערכי המסורת והדת מהווה ערובה להצלחה פוליטית ומנהיגותית. בעוד נקיטת אג’נדה אנטי דתית הינה מתכון לכישלון".

קבלת הפנים לבני גנץ (באדיבות המצלם)

שר החינוך ויו"ר 'הימין החדש', נפתלי בנט אמר כי "גנץ מדבר מאוד יפה, אבל חלש מאוד במעשים. בכל המבחנים בהם הוא עמד - הפקרת צד״ל ביציאה מלבנון, הפקרת מדחת יוסף, שחרור 1,000 מחבלים, מחדל מבצע צוק איתן - הוא היסס וגמגם. הוא איש טוב אבל הוא מאוד מאוד חלש. החיבור שלו ושל בוגי הוא חיבור של אדריכלי התיקו. זו תפיסה שאומרת שאנחנו לא מנסים לנצח אלא רק לצאת בשלום.

"גנץ הוא איש שמאל מובהק בתפיסותיו. שמאל זה שמאל זה שמאל. הוא דיבר על סינואר אבל הוא הבנאדם שהכתיר את סינואר. זו סכנה לתת לו את תיק הביטחון או אחריות ביטחונית על ישראל״.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ, אמרה כי "אומץ לב נחוץ לא רק בשדה הקרב אלא גם בפוליטיקה. גנץ אמר דברים יפים, אך בלתי נסלח שבתקופה מסוכנת שבה ראש ממשלה שקוע עד צוואר בפלילים ומרסק את הדמוקרטיה לצרכיו, לא אמר נחרצות כי לא ישב בממשלה תחת נתניהו. מצער שדווקא מי שאמור להביא רוח חדשה לא הפגין אומץ ציבורי הערב ושמר לעצמו אופציה להיות שר בממשלת נתניהו".

במפלגת 'כולנו' הגיבו: "חיכינו, ציפינו, כססנו ציפורניים, ואז זה הגיע, 20,000 מילים יהירות, מתנשאות ומנותקות, 0 תכניות, 0 רעיונות, 0 פתרונות, המסקנה ברורה - 0 באכפתיות…".

יו"ר התנועה ציפי לבני אמרה בתגובה: "מברכת את גנץ על דבריו. אין ספק שהמדינה קודמת לנו והשאלה החשובה היא איזה ישראל נשאיר אחרינו - האם זו תהיה מדינה עם הרוח הרעה שנתניהו ושותפיו השרו עליה או מדינה ברוח מגילת העצמאות, עם רוב יהודי ועם שוויון. על זה אני והתנועה בראשותי נאבקים כל השנים האחרונות. המבחן האמיתי לפנינו - איך כל אחד מאיתנו יפעל כדי להשיב את ישראל למסלול".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר: "אין חדש תחת השמש. מצופה ממי שמתיימרים להתמודד על הנהגת המדינה להציב לפחות דרך, ערכים, ולא להסתפק בשלטים מחמיאים וססמאות בחרוזים".

ניר ברקת הגיב: "הוסרו המסכות. חבל לי על בני גנץ, ממפקד עתיר זכויות הפך לעוד קול חיוור במקהלת ״רק לא ביבי״. חבל שכך, כך אינה נראית מנהיגות. ובני עצה קטנה, קצת צניעות עוד לא הזיקה לאף אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר