'היה מה להפסיד'

ועידת אגודת ישראל: הושג הסכם בין בעלזא לבין שאר החסידויות

נציגי בעלזא שאיימו להחרים את ועידת 'אגודת ישראל' אם לא יקבלו את המקום השלישי, נכנסו לאולם הועידה המתקיימת כעת, לאחר שהושג עמם הסכם • כל הפרטים על הדרמות ברגע האחרון (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בשבט תשע"ט | 30.01.19
ישראל אייכלר ויעקב טסלר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, באדיבות הצלם)

בשעה האחרונה (רביעי) הושג סיכום בין סיעות אגו”י על הרכב הרשימה לכנסת, ובעקבות כך נציגי בעלזא נכנסו לאולם הכנסייה הארצית. לדברי בכיר בתנועה החסידית: "בעלזא הבינו, שמהחרמת הוועידה הם יכולים רק להפסיד".

כזכור, הכנסייה הארצית של אגודת ישראל מתכנסת היום ומחר במלון 'גלי צאנז' בקרית צאנז, נתניה, לסדרת דיונים ופאנלים, בהשתתפות מאות נציגים מכל רחבי הארץ, חברי הכנסת וחברי מועצות, אישי ציבור ועסקנים, פעילי התנועה ונציגי הקהילות.

רגעי השיא צפויים כאשר מרנן ורבנן גדולי האדמו"רים, מנהיגי קהילות הקודש, יגיעו להשתתף בכינוס שיפתח את הכנסיה ויתקיים בהיכל רוזנברג בקרית צאנז בנתניה, כדי להשמיע דברות קודש.

האדמו"ר מצאנז שמארח את הכינוס, האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מערלוי והאדמו"ר מנדבורנה. גם האדמו"ר מבעלזא צפוי להשתתף ולישא דברים, בעקבות הסיכום שהושג עם נציגיו.

מאחורי הקלעים התנהלה כאמור מיני דרמה, סביב סדר רשימת 'אגודת ישראל' לכנסת ה-21, זאת למרות שכל חברי 'אגודת ישראל' הסכימו, ללא יוצא מן הכלל, כי סדר הרשימה יישאר בדיוק כפי שהיה בכנסת הקודמת - יעקב ליצמן, מאיר פרוש, נציג חסידות ויז'ניץ ונציג חסידות בעלזא.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", למרות המאמצים להציג אחדות ב'אגודת ישראל', אנשי חסידות בעלזא פתחו במסכת דרישות ואיומים לקבל את הנציג השלישי ברשימה - על חשבון חסידות ויז'ניץ.

ההכנות האחרונות לוועידה

בתחילת השבוע הצדדים היו קרובים להסכמות, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', אך לפתע נציגי בעלזא חזרו בהם והחריפו את האיומים, תוך שהם מאיימים להחרים לחלוטין את ועידת אגודת ישראל אם לא יקבלו את המקום השלישי.

כזכור, אם בעלזא יקבלו את המקום השלישי, הרי שח"כ ישראל אייכלר יוצב במקום החמישי ברשימה המאוחדת עם 'דגל התורה', כך שנציג חסידות ויז'ניץ המיועד, יעקב טסלר, יידחק למקום השביעי ברשימה המאוחדת.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת' כי "כבר הגענו להבנות בתיווך מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר, לפתע הם חזרו בהם ממה שכבר הוסכם על רוטציה לבחירות הבאות. גם ויז'ניץ כבר הסכימו להתפשר, אך בעלזא שוב התעקשו ואיימו, לכן הדיונים נמשכים במטרה להגיע לאחדות".

ל'כיכר השבת' נודע כי נציגי בעלזא הגיעו למלון 'גלי צאנז', אך בוועדת השמונה המתכנסת לפני תחילת הועידה הם איימו תחילה לעזוב את המלון ולא להישאר לועידה, אם לא יקבלו את דרישתם למקום השלישי.

עוד נודע כי בהמשך הוצעה פשרה לפיה בעלזא יקבלו את המקום הרביעי ב'אגודת ישראל', אך בתמורה, ויז’ניץ הם שיתנו את הרוטציה ל'דגל התורה', עליה הוסכם בהסכם לריצה משותפת.

לאחר מכן הדיונים בוועדת השמונה חודשו, ובינתיים ח"כ יעקב ליצמן התיישב בחדר עם אנשי בעלזא וניסה למנוע את הפיצוץ הפומבי.

גורם ב'אגודת ישראל' אמר תחילה ל'כיכר השבת', כי "המצב כרגע הוא מצב של אי נעימות, במקום להתכונן להגעת שרי התורה והחסידות עוסקים כאן בפוליטיקה קטנה, כאשר ברור שיש מי שמנצל את הרצון לכנסייה של שלום לצורך יצירת לחץ על מקבלי ההחלטות".

בסופו של דבר, לאחר שכאמור הושג ברגע האחרון סיכום עם נציגי חסידות בעלזא, הם נכנסו לאולם הוועידה אותה שקלו תחילה להחרים.

הגורם באגו"י מסכם: "בעלזא הבינו, שמהחרמת הוועידה הם יכולים רק להפסיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר