המנהלים הופתעו

חודש שני ברציפות: תקציב הישיבות - קוצץ

לאחר שבחודש שעבר, הופתעו מנהלי הישיבות והכוללים לגלות כי התקציב שהועבר, קוצץ ב-90 שקלים לאברך ו-45 שקלים לבחור ישיבה, גם החודש - התקציב מקוצץ (אקטואליה)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
היכל ישיבת 'עטרת ישראל'. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר שבחודש שעבר, הופתעו מנהלי הישיבות והכוללים לגלות כי התקציב שהועבר לחשבונם, קוצץ ב-90 שקלים לאברך ו-45 שקלים לבחור ישיבה, גם החודש התקציב שיועבר - מקוצץ.

חברי הכנסת החרדים, ובראשם ח"כ משה גפני המשמש כיו"ר ועדת הכספים, פעלו מול משרד האוצר לתקן את הקיצוץ של החודש הקודם - עליו דווח ב'כיכר השבת', אך מסתבר כי ללא הצלחה.

ל"כיכר השבת" נודע כי היום ומחר ייכנס התקציב החודשי לחשבונות הבנק של המוסדות, וגם החודש יופקדו 747 שקלים לכל אברך ו-415 שקלים לכל בחור ישיבה.

העולה מכך הוא שהקיצוץ אינו חד פעמי אלא מדובר בקיצוץ שילך ויגדל ככל שמספר הבחורים יעלה ועדיין לא ברור האם הח"כים החרדים החליטו להשלים עם המצב הנוכחי עד הבחירות, ולדרוש את תיקונו בהסכם הקואליציוני הבא, או שמא ניתן יהיה להשלים את מליוני השקלים המקוצצים, עוד לפני הבחירות.

כזכור, אנשי האוצר הסבירו את הקיצוץ בתקציב בגידול במספרם של לומדי התורה בעוד התקציב הכולל נותר כפי שהוא, כך שחלוקתו בין כלל תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים, מביא לידי כך שהתקציב פר אברך ותלמיד - מקוצץ.

מנהל ישיבה מדרום הארץ, אומר ל'כיכר השבת' כי "הופתענו שגם החודש הסכום יהיה מקוצץ. בשונה מהכוללים שהאברכים מקבלים כל אחד 90 שקלים פחות, בישיבות פירושו לקצץ עשרות אלפים ויותר מכל ישיבה, תקציב שחסר להתנהלות השוטפת".

לדבריו, "גם ככה מצבינו רע ואנו מתבססים על תרומות. נאמר לנו שזה הממשלה הכי טובה שהיתה מזה שנים - ממשלה טובה לא מקצצת מפת לחמם של בני הישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר