"לא להתבכיין"

הווידוי של דייטש: לקום מהקרשים, לא הולכים לשום מקום

המועמד החרדי המובס לראשות עיריית ירושלים, יוסי דייטש נשא נאום אמיץ בוועידת אגודת ישראל כשהוא מתייחס לתחושות לאחר ההפסד ומצהיר "הציבור כולו מסתכל עלינו ובוחן" (חדשות אנ"ש)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: משה גולדשטיין. וידאו: באדיבות המצלם)

שלושה חודשים לאחר הבחירות בירושלים, יוצא יוסי דייטש מי שהיה המועמד החרדי והפסיד את הבחירות בנאום אמיץ, בו מתוודה בפני חבריו מאגודת ישראל, כי למרות הקשיים, תפקיד נציגי הציבור מ'אגודה' הוא לשרת את הציבור ששלח אותם למרות המחסור במשאבים ובתיקים בשל היותם הצד המפסיד.

"אני רוצה לפתוח ברשותכם בווידוי אישי", פתח דייטש את דבריו בפני צירי אגודת ישראל בועידה שנערכה השבוע.
"התקופה האחרונה היא תקופה לא קלה, עבורי, עבור חבריי באגודת ישראל בירושלים ועבור כל הציבור החסידי בעיר. אני לא צריך לתאר לכם עד כמה החוויה של להפסיד בבחירות אחרי התמודדות קשה וארוכה – כמה זה קשה. וכמה שזה קשה, להיכנס אחר כך למשא ומתן שבו אתה נתקל בכתף קרה מצד אנשים שעד אתמול היו הידידים והשותפים שלך ועכשיו נלחמים בך על כל פיסה של השפעה ושל סמכות שרוצים לתת לך, זה לא קל", אמר דייטש.

דייטש סיפר על הקשיים במו"מ הקואליציוני לאחר ש'אגודה' הייתה סרח עודף כמי שהפסידה בבחירות האחרונות: "ירושלים היא לא עיר רגילה. הצרכים, הבעיות שנערמות על שולחן של כל אחד ואחד מהנציגים שלנו הם בהיקף הרבה יותר גדול והרבה יותר מגוון מכל עיר אחרת, ואנחנו נמצאים כרגע בעידן חדש שבו אנחנו נדרשים לספק את הסחורה שסיפקנו תמיד, עם הרבה פחות כלים ממה שהיה לנו".

"חייבים לומר", הוסיף דייטש, "שכשאנחנו פוגשים את הציבור בירושלים ובכל הארץ אנחנו מקבלים הרבה אהדה, המרוץ שלנו לראשות העיר לא הותיר אחריו נפגעים אלא להיפך – אנשים שעד היום עוד זוכרים לטובה את המסרים ואת אווירת האחדות שהייתה בין הנציגים ובין ההנהגה הארצית, אבל, גם עם האהדה הזו לא קל להתמודד במערכה שאנחנו מנהלים".

צילום: משה גולדשטיין

"גם אנשים שאוהדים את אגודת ישראל לא מוכנים לקבל תירוצים כשהם באים לבקש מאתנו, הנציגים, את מה שקיבלו עד עכשיו כשהיינו ברום המעלה. בעוד כמה חודשים מגיע בין הזמנים ואני יודע שאותם ראשי ישיבות ומנהלי מוסדות שהיו אצלי בשנים האחרונות וקיבלו תמיכות נדיבות יבואו שוב, והם לא ירצו לשמוע תירוצים אלא לקבל מעשים, למרות שהכלים שניתנו לנו לאחר הבחירות הם עולם אחר לגמרי ממה שהיה עד עכשיו. וכך גם בהקצאות, בתקציבים וכן הלאה. מצפים מאיתנו לקום מהקרשים ולעשות. לא להתבכיין".

"אגודת ישראל", מבהיר דייטש, "היא תנועה שיסודה בהררי קודש, מרנן ורבנן האמרי אמת, הדברי שמואל מסלונים, גדולי האדמור"ים והרבנים, וזה הדי אן איי שלה. והדי אין איי הזה הוא שבכל מצב, גם כאשר הולך לנו וגם כאשר לא הולך אנחנו ממשיכים ומסתכלים קדימה. תנועה נבחנת ברגעים כאלה והגורל של אותו פיקדון שייסדו גדולי ישראל מוטל על הכתפיים שלנו, כל מי שנמצא כאן"
.
"אגודת ישראל לא נשארה על המפה במשך למעלה ממאה שנה כי תמיד היא הצליחה במאבקים ובמערכות. להיפך. היא נשארה על המפה כי היא ידעה איך להתנהל גם בתקופות קשות. והכוח הזה נבע מכך שאגודת ישראל אף פעם לא היתה תנועה פוליטית אלא תנועה רוחנית שבה כל אחד הוא חייל שחדור בתחושת שליחות קודש, בידיעה שאנחנו פועלים מכוחם של גדולי ומאורי הדור, שייסדו את אגודת ישראל והעבירו הלאה את הפיקדון לממשיכי דרכם עד הדור שלנו".

"אגודת ישראל אולי יכולה לשרוד לאבד מושב במועצה כזו או אחרת, אבל היא לא יכולה לאבד את המקום שלה בחזית, כי גם אם במושב שאנחנו הפסדנו יושב נציג חרדי של תנועה אחרת, יש מאבקים ויש מערכות שרק אגודת ישראל יכולה וצריכה להוביל".

לסיום דבריו אמר, "אם הכוח שלנו קטן יותר זה לא אומר שצריך לוותר אלא להיפך – שכל אחד ואחד מאיתנו צריך לתת יותר מעצמו. כמו שאני וחבריי במועצת העיר ירושלים יודעים, שעכשיו אנחנו צריכים לעבוד יותר קשה כי האנשים והמוסדות שצריכים אותנו לא הולכים לשום מקום, זו גם הדרישה שצריכה לצאת מכאן לכל אחד ואחד מאיתנו: הציבור כולו מסתכל עלינו ובוחן האם ניפול ברוחנו או שאדרבה, נוכיח שהרעיון והדרך של אגודת ישראל, התנועה הזו חיה ונושמת וממשיכה למלא את שליחותם של גדולי הדור שליט"א, ואין לי ספק שאם נעבור בהצלחה את המבחן הקשה הזה, נצא ממנו רק מחוזקים לקראת המערכות הבאות", דברי דייטש.

צילום: משה גולדשטיין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר