"תנועה של כל עם ישראל"

שרים וח"כים ל'כיכר': "החרדים של הליכוד - ברכה עצומה"

יולי אדלשטיין, גלעד ארדן, זאב אלקין, יריב לוין, צחי הנגבי ועוד בכירים ב'ליכוד', מתייחסים בראיונות ל'כיכר השבת', בעיצומו של הפריימריז, לתופעת 'החרדים בליכוד' ותרומתם למפלגה • צפו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בשבט תשע"ט | 05.02.19
(צילום: כיכר השבת)

58 אחוזים ממתפקדי 'הליכוד', שהם 69,719 איש, הצביעו בפריימריז לבחירת רשימת המפלגה לכנסת עד לשעת סגירת הקלפיות בשעה 22:00. בשעה זו החלה ספירת הקולות.

לצד המאבק בין ראש הממשלה בנימין לנתניהו לגדעון סער, ישנה התמודדות מעניינת בין שתי דמויות חרדיות, יעקב וידר וזאבי פליישמן, אך במוקדי הפריימריז בולטים מאות פעילים חרדים, המלווים את המועמדים, תומכים בחלקם ואף מצהירים כי יתמכו ב'ליכוד'.

אמנם, לא משנה מי ייבחר ל'נציג החרדי', את הכנסת שניהם יראו מרחוק, שכן ההתמודדות היא על המקום ה-46 ברשימה, שהוקצה ל"נציג החרדי", אך הקרב הוא על ההכרה כנציג החרדים. בעוד וידר נבחר מטעם 'הליכוד' למועצת עיריית בני ברק, לפליישמן, הנמנה על הקבוצה הירושלמית בליכוד, זו ההתמודדות הראשונה.

בליכוד פעלו בשנים האחרונות להרחיב את האחיזה במגזר החרדי וטוענים כי בבחירות הקודמות תמכו אלפי חרדים ברשימת 'הליכוד'.

"כיכר השבת" שוחח בבנייני האומה, אחד המוקדים העיקריים של הפריימריז בליכוד, עם בכירי 'הליכוד' - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים גלעד ארדן, זאב אלקין, יריב לוין, צחי הנגבי, יואב גלנט, ח"כ אורן חזן וראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, ושמע מהם על תופעת "החרדים בליכוד" וכן על הסיכוי של המתמודדים על משבצת הנציג החרדי בליכוד.

"החרדים של הליכוד" והתירוצים • צפו

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר ל'כיכר השבת' כי "התחושה בסדר, אני רואה הרבה אנשים שתומכים. התחרות לא פשוטה, יש הרבה אנשים טובים וראויים, נקווה להצליח". על החרדים בליכוד, אמר אדלשטיין כי "יש גם בליכוד פעילים ומצביעים וחברים נאמנים מקרב הציבור החרדי, אני חושב שזה טוב, הציבור החרדי צריך להיות מיוצג".

השר גלעד ארדן אמר ל'כיכר השבת' על תופעת החרדים בליכוד כי "הליכוד צריך לייצג את האינטרסים של כלל הציבור והציבור החרדי הוא גם חלק מאיתנו, אנחנו מאוד שמחים ורוצים שבליכוד יהיה פעילות של ציבור חרדי. הליכוד זו תנועה שהיא בשם עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל, ובשם היהדות ולכן זה בסדר גמור".

השר זאב אלקין אמר ל'כיכר השבת' כי "אני חושב שזה תהליך מבורך שיותר חרדים מצטרפים לליכוד, משפיעים, פעם ראשונה יש בליכוד גם נציג של המגזר החרדי באופן רשמי, אנחנו נראה עוד גם חברי כנסת חרדים בליכוד, גם זה יבוא".

השר יריב לוין אמר ל'כיכר השבת' כי "זה אחד הדברים היפים בליכוד, מפלגה שיש בה מקום לכולם, בית אמיתי לכולם, היה וישנה שותפות עם הציבור החרדי של הרבה מאוד שנים, השותפות הזו הולכת ומתעצמת ואני יכול לומר שזו ברכה עצומה למפלגה".

השר צחי הנגבי אמר ל'כיכר השבת' כי "זו תופעה של עשרות שנים, אני חושב שתרמתי לה בכך שהכנסתי כוחות של חרדים לסניף בירושלים והם נשארו נאמנים לליכוד והם כמובן מחוברים לרעיון החרדי אבל תומכים בראש הממשלה".

השר יואב גלנט, שמתמודד לראשונה בליכוד, אמר ל'כיכר השבת' כי זכה לקבלת פנים מאוד אוהדת. "זו חגיגה של דמוקרטיה, אני גאה להיות חלק מהתנועה". על החרדים בליכוד, אמר גלנט כי "הליכוד זה תנועה של כל עם ישראל כל אחד יכול להצטרף, יש לנו את כל המגזרים, העדות והדתות, ובוודאי יהדות חרדית ואני מאחל שהיא תגדל".

ח"כ אורן חזן אמר ל'כיכר השבת' כי "אני השליח שלכם, אני עושה קידוש השם בכנסת, ומהמקום שאני מביא את התשובה - אתם יכולים להיות בנחת. הקירוב לבבות שאני עושה הוא דבר שכולם רואים אותו בעיניים. המפלגות החרדיות עשו טוב לעם ישראל, אבל הם דואגים לחתך הרוחבי, רק מפלגה שהיא לא סקטוריאלית אלא מסתכלת על העם כולו והמדינה כולה, היא המפלגה הטובה בשבילכם".

ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, שמתמודד לראשונה בליכוד, אמר ל'כיכר השבת' כי "בליכוד שלנו יש חרדים, חילונים, מסורתיים, דתיים, הליכוד זה מפלגה ממלכתית, אנחנו מייצגים את כלל הציבורים. אני רואה את המגמה של יותר חרדים שנכנסים לליכוד, באמת חרדים, שהם באמת מצביעי ליכוד ואני רואה בזה ברכה גדולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר