בנוכחות אלפים

הגר"מ קסלר זעק בהלוויה: "ברגע אחד הכל חרב, איזה בכי"

הלווית ההרוגות נערכה במודיעין עילית, משם היא המשיכה לבית הקברות גבעת שאול בי-ם: המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר נשא מספד בבכי שלא הותיר עין יבשה • צפו בתיעוד (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת. סטילס: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלפים מתושבי העיר מודיעין עילית ומחוצה לה, ליוו הערב (ראשון) למנוחות את ההרוגות רחל חיה גוטמן ע"ה (23) ורוחמה רוזן ע"ה (27) שנהרגו בתאונה המחרידה הבוקר בקו 304 ממודיעין עילית לירושלים.

בפתח מסע הלוויה נשמעה זעקתו של המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר בבכי שלא הותיר עין אחת יבשה כאשר המיטות של המנוחות עליהן השלום מונחות בסמוך.

"כולי מלא חיל ופחד". פתח המרא דאתרא את הספדו. "קירות הלב הומים בהתרגשות, הלב לא נרגע מאותם דפיקות מאותה התרגשות מאותו חיל ורעדה. אנחנו שומעים כולנו קול שופר הולך וחזק מאוד".

"מן השמים תובעים מאיתנו לתקן את דרכינו לפשפש במעשינו. תתארו לכם את האוטובוס מלא בתושבים יקרים, איזה קולות מה היה שם באותם רגעים. איזה צרחות, איזה בכי, איזה פחד איזה חיל ורעדה".

בבכי קורע לב זעק: "ברגע אחד הכל נחרב, רגע קודם האבא מדבר איתה בטלפון".

במהלך הספדו דיבר הגר"מ קסלר על שורת דברים הצריכים חיזוק. תחילה עורר על שמירת הפה והזהירות מלהתערב בענייני מחלוקת.

לאחר מכן עורר על הצניעות בקרב בנות ישראל: "נשים מדברות בדרכים בקולי קולות על שידוכים ודברים שהצנעה יפה להם. צריך קצת יותר צניעות קצת יותר בושה, אני רוצה לעורר את ציבור הנשים, אשה שעוזבת את הבית צריכה לחשוב האם אני מתלבשת בצורה שתעשה נחת רוח לקב"ה או לא? נשים צריכות להתלבש בצניעות". דברי הגר"מ קסלר.

במהלך הלוויה המשותפת ספדו הגר"י זיכרמן רבה של אחוזת ברכפלד, הרב קלמן רוזן אביה של המנוחה רוחמה ע"ה והרב הלל גוטמן בעלה של רחל חיה ע"ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר