שימו לב

סערה בעולם הכשרות: עכבישים וג'וקים בעלי גפן

ארגון 'כושרות' מפרסם הודעה ומעורר סערה בעולם הכשרות: בבדיקות שנערכו בעלי גפן לאכילה התגלו בין היתר; עכבישים, חרקים, וג'וקים. האם אסור לאכול יותר את המאכל? (חרדים)

עמוס ביסמוט | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ארגון 'כושרות', שעובד לדבריו בשיתוף פעולה עם הרבנות הראשית, הודיע על תוצאות בדיקת מעבדה שנערכה בעלי הגפן הנמכרים בקופסאות שימורים, וחולל סערה.

בבדיקות שנערכו, התגלו בעיות כשרות חמורות בקופסאות השימורים והימצאותם של חרקים וזחלים אחרים בעלי גפן גם באלה החתומים על ידי הבד"צים השונים. "כיום ידוע שעלי הגפן נגועים בנגיעות רבה, אך בחברות שונות הם משווקים כמשומרים וכבושים באריזות שעליהן חותמות כשרות שונות" – כך לשון ההודעה.

עוד נאמר בהודעה: "גם מועצת הרבנות הראשית לישראל נדרשה לעניין עקב הממצאים החמורים, והחליטה לחייב נוכחות משגיח בתהליך הייצור שיוודא את ניקיון המוצר, אך לצערנו עד עתה ההחלטה אינה מיושמת בשטח".

כאמור בעקבות הסערה שחוללה הודעה זו, ביקש "כיכר השבת" את תגובות הבד"צים המעניקות הכשר למוצר על מנת לברר את הטענות החמורות.

הרב משה דוד הופמן מבד"ץ 'מחזיקי הדת' החתומה על ההכשר לעלי גפן מתוצרת 'ויליגר' מסביר; "הפרסום של ארגון 'כושרות' בנוגע להימצאותם של חרקים בעלי גפן לא מדבר על חברת הייצור שאנחנו נותנים להם הכשר".

"בעיקרון אנחנו כבר לא מייצרים עלי גפן בגלל הבעיות שלהם, אבל בייצור האחרון של עלי הגפן שלחנו שני משגיחים שיברישו עלה עלה משני הצדדים, על כל עלה, עמלו עובדים רבים ששטפו אותם עם מברשת ואחר כך העלים נכנסו לג'קוזי מיוחד ששטף אותם היטב, אחרי השטיפה המשגיחים עושים בדיקות מדגמיות כדי לוודא שאין חרקים ובמידה ונמצאו סימנים של חרקים חזרו שוב הפועלים על כל פעולה מהתחלה".

"כמובן" מפרט הרב. "שחומרי הגלם נבדקו לפני תהליך היצור ואם נמצא שהיו נגועים ברמה גבוהה לא אישרנו את הייצור של אותם עלי גפן, כל התהליך הזה היה התנאי שלנו לכשרות.

הרב הופמן מסביר שלמעשה בד"ץ מחזיקי הדת לא רצה מלכתחילה לתת הכשר למוצר הזה, "אך מאחר ולבסוף הסכמנו לתת הכשר אלו היו התנאים: שני משגיחים מומחים, הברשה של כל עלה, ובדיקה חוזרת על כל עלה ועלה בנפרד".

האם אפשר לצרוך עלי גפן ללא חשש?

"עלי גפן בכשרות של 'מחזיקי הדת' ניתן בהחלט לאכול, אך המפעל ככל הנראה לא ישווק יותר עלי הגפן לאכילה בכשרות שלנו בגלל הטרחה הגדולה בבדיקה וחוסר כדאיות כלכלית".

לסיכום מדגיש שוב הרב הופמן: "כל הבדיקה של ארגון 'כושרות' לא מתייחס למוצרים שבהשגחתנו. אלא ככל הנראה לחברות אחרות שאין לי איתם שום קשר".

מבד"ץ חתם סופר בני ברק הנותנת הכשר לאחת מיצרני עלי הגפן נמסר: "לא ראינו פרסום ואנחנו לא מגיבים לכלי תקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר