מאבק בחילולי השבת

ועדת הרבנים למען השבת תסייר בטבריה

חברי ועדת הרבנים למען השבת ערכו כינוס חירום עם המזכיר הרב יצחק גולדקנופף, במהלכו דנו בחילולי השבת המתרבים בטבריה. בין ההחלטות: סיור של הוועדה בטבריה (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
טבריה. ארכיון (צילום: Lior Mizrahi/Flash90)

במהלך השבתות האחרונות יזם ראש עיריית טבריה, רון קובי, חילולי שבת רבים בעיר, החל מאירועים שונים ועד לתחבורה ציבורית בשבת, כך בפועל, עד כה, לא ניכרה כל מחאה מצד הציבור החרדי.

יתירה מכך, פוליטיקאים שונים שביקשו לצאת ידי חובת מחאה, שיגרו הודעות מחאה לכלי התקשורת או הסתפקו בשליחת מכתבים שונים, בניסיון לגלות מעורבות אך לא שום דבר מעשי.

ביום ראשון, בשעת ליל מאוחרת, התכנסו חברי ועדת הרבנים למען קדושת השבת עם המזכיר הרב יצחק גולדקנופף, לדיון חירום על דרכי הפעולה מול המתרחש בעיר טבריה.

מפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה כי ועדת הרבנים החליטה לערוך ביום שני הבא, בעוד כשבוע ימים, סיור שבת בעיר טבריה, במהלכה יפגשו עם רבני העיר, חברי מועצת העיר וחברי המועצה הדתית וישמעו סקירה מקיפה על השבת המחוללת לעיר.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי בין השאר יועלו רעיונות להגברת אורה של השבת והיהדות בעיר, דרך נתינת דגש על שיעורי תורה בפרט בהלכות שבת, פריסה רחבה יותר של צופרי השבת, הטמעת לימודי הלכות שבת בתלמודי תורה בשבת אחה"צ, וכן צפויה קריאה לקדש את השבת ולהכניסה 10 דקות לפני הזמן.

במהלך הדיון עלה הצורך לכבד ולעודד את שומרי השבת על ידי רכישה וביקור במקומות שומרי שבת, והמשך המגמה של שומרי השבת להתנזר ממקומות של מהרסי ומחללי השבת.

גורמים בוועדת הרבנים העירו כי הרבנים יסעו לטבריה בשבוע בו קוראים בתורה "אך את שבתותי תשמורו" וגם את העונש הנקבע בתורה ל"מחלליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר