לאחר שעורר לצניעות בהלוויה

הסתה חמורה נגד רבה של מודיעין עילית: 'חשוך - שיתפטר'

נשות תקשורת והרשתות החברתיות מפנות אש צולבת נגד הגר"מ קסלר, שלטענתן תלה בנשים את האשמה לאסון התהפכות האוטובוס, כשזעק בהלווית שתי ההרוגות: "קצת יותר צניעות ובושה" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההספד שהסעיר (צילום: כיכר השבת. תמונת הגר"מ קסלר, ארכיון: קובי הר צבי)

הטרגדיה הקשה שטלטלה השבוע את הציבור החרדי בכלל - ואת העיר מודיעין עילית בפרט - בהריגתן של שתיים מתושבות העיר באסון התהפכות האוטובוס, הובילה את המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר לעורר בהספדו בהלוויתן לעורר את הנשים בענייני צניעות - ולמתקפה שלוחת רסן נגדו עקב כך.

כזכור, בהספדו התייחס רב העיר לענין בו לדעתו הנשים החרדיות צריכות לשפר את התנהגותן, והיו מי שהבינו מדבריו כאילו הוא מאשים את ציבור הנשים בהתנהלות חסרת צניעות שבגינה לכאורה אירעה התאונה הקשה.

בעקבות כך, מספר אנשי תקשורת, בהם גם נשים המתגוררות בעיר מודיעין עילית, פתחו נגדו במתקפה חמורה, תוך הסתה וסילוף דבריו.

כך לדוגמה אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס, שצייצה: "פשוט לא ייאמן. איזה רב עיר אידיוט, חשוך - ועוד מקבל משכורת מאיתנו משלמי המיסים. אני קוראת לראש העיר מודיעין עילית להעיף אותו הביתה לאלתר".

פנינה פויפר, פעילה חרדית במפלגת 'העבודה', כתבה: "עומד גבר עם כוח ומיקרופון, מול נשים שלא יכולות לענות, ומאשים אותן. שיתחזק קצת בבין אדם לחברו" - תגובה שחזרה על עצמה באופן זה או אחר בהתייחסויות רבות לדברי הרב, בעיקר ברשתות החברתיות.

בנוסף, במספר לוחות מודעות ברחבי העיר מודיעין עילית נתלו היום מודעות, על ידי אלמונים, בהן נכתב: "אתן לא אשמות" - כמסר נגד אמירתו של הרב במהלך ההספד.

המודעות שנתלו היום בעיר החרדית (באדיבות המצלם)

אלא שכתב 'כיכר השבת', שהשתתף במסע הלוויה ההמוני, חוזר כעת אל הספדו של הרב, ומציג תמונה שונה מזו שפורסמה.

והנה הציטוט המדויק והמלא מדבריו של הגאון רבי מאיר קסלר, במרא דאתרא של מודיעין עילית: "אני לא רגיל לנסוע באוטובוסים, אבל אני שומע אברכים יקרים שמאוד מאוד מפריע להם, קשה לדבר על זה: נשים משוחחות בטלפון. זה נראה נורמלי היום, פעם זה היה דבר חריג, אישה הייתה מתביישת לדבר בטלפון ברשות הרבים".

"אישה יושבת באוטובוס, היא מדברת בקול, היא מדברת על נושאים אישיים, היא מדברת על כל מיני עניינים - ויושבים אברכים, יושבים צעירים, הם לא אמורים לשמוע את הדיבורים האלה. אני שומע לפעמים, גם מהרבנית (אשת הגר"מ קסלר. א.ר.) שחוזרת ואומרת: 'תשמע, מספרים על שידוכים, מדברים על זה ועל זה'...".

"קצת יותר צניעות, קצת יותר בושה". זעק הרב, במשפט שככל הנראה הדליק את הפמיניסטיות.

דבריו המלאים של הרב קסלר, בהספדו. האזינו

בנימה פייסנית יותר הוסיף הרב קסלר: "אני לא אומר שצריך לגעור... אני רוצה לעורר יותר את ציבור הנשים לחשוב קצת: מדברים (עם) מי שנמצא בסביבה שלנו... האם ראוי שישמעו את הדברים האלה או לא? זה אחד מהפגעים של הדרכים".

"אישה שיוצאת מהבית, מה היא צריכה לחשוב לפני שהיא עוזבת את הבית? האם אני עכשיו מתלבשת באופן שיש לקב"ה נחת רוח מההופעה שלי או חס ושלום להיפך. תחשבי רגע אחד לפני שאת יוצאת מהבית", המשיך רב העיר בדברי התוכחה.

את החלק הזה בהספדו סיים הגר"מ קסלר כשאמר: "בהבלי הזמן אנחנו שוקעים ונסחפים אחרי מוסכמות, בלי לחשוב. תחשבי: את נוסעת לירושלים, יספרו לך פתאום שהמשיח הגיע - הוא יבוא בהיסח הדעת - את תבדקי את עצמך מכף רגל ועד ראש; תתלבשי באופן כזה שתרגישי גאווה".

יודגש, כי דברים אלו באו לאחר דברי תוכחה שהשמיע רב העיר לציבור הגברים, בנושאי 'עין טובה' והימנעות ממחלוקת.

סילוף דברי הרב בעקבות ההספד המדובר, הגיע עד כדי שלפני זמן קצר מקבל כותב השורות שיחת טלפון מנורית לויליכט לחיאני, מפיקת התכנית "עושים צהריים" עם יעל דן בגל"צ, ששאלה: "אבי, זה נכון שהרב התכוון שנשים אשמות בתאונה הנוראית?"...

מעניין לציין, כי כתב 'כיכר השבת' שוחח עם מספר נשים מהעיר מודיעין עילית, שבניגוד למצטייר דווקא הביעו התלהבות, וחיזקו את דברי הרב קסלר.

"עמדנו בהלוויה, שמענו את דברי הרב, והרגשנו שהוא נוגע בנקודות המדויקות בהן צריכות חלק מנשות העיר להתחזק. הרב לא האשים, ולא בא בטענות. הוא בסך הכל עורר את ציבור הנשים - כחלק מתפקידו כרב העיר", בטוחות הנשים החרדיות הללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר