הבטחת בחירות

כחלון מבטיח: הוזלה משמעותית במחירי מעונות היום

השר משה כחלון כינס מסיבת עיתונאים, בבית המפלגה בת"א. והבטיח: ההורים לא ישלמו למעון יותר מכ-1,200 שקלים בחודש: "ילדים לא נולדים בגיל 3" והצהיר: "נעביר את פיקוח המעונות למשרד החינוך" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
השר כחלון (צילום: Dudi Modan/Flash90)

מפלגת 'כולנו', בראשות שר האוצר משה כחלון, השיקה היום (רביעי), במסיבת עיתונאים, במטה המפלגה בתל אביב. את התוכנית הלאומית לחינוך הגיל הרך. התוכנית תהיה לדבריהם: "בשורה של ממש לכלל תושבי ישראל, אשר תסייע לצמצום הפערים ותגביר את שוויון ההזדמנויות בחברה ותגדיל את פריון העבודה במשק. המפלגה תדרוש להכניס את התוכנית ויישומה לקווי היסוד של הממשלה הבאה. היקף החיסכון החודשי למשפחה שיש לה ילד בגיל הרך הוא 1300 שקלים לחודש בממוצע (15,000 בשנה)''.

עיקרי תוכנית השר כחלון:

• מחיר מעון מסובסד לילד יעמוד על כ-1200 ש"ח לחודש

• האחריות המלאה על מעונות ילדי גיל הרך תועבר למשרד החינוך

• חוק חינוך לגיל הרך- יחוקק בקדנציה הקרובה ויאפשר לקיים רצף חינוכי החל מגיל שנה ועד לגיל 3 (הכניסה לגנים עירוניים) וכך יושלם הרצף החינוכי.

• יסדירו ויקצרו את מתן ההיתר להפעלת מעון פרטי מול השלטון המקומי.

• מנגנון הנחות למשפחות חלשות- יבטלו את הבירוקרטיה בשיטת הסבסוד למשפחות חלשות על מנת שיוכלו לממש את זכויותיהן. מי שזכאי היום להנחה גדולה יותר על פי מבחן ההכנסה ימשיך להנות מהנחה קיימת גם בהמשך.

במפלגת כולנו מוסרים: "כי בעקבות התוכנית תרד מכל ההורים מעמסת תשלומי המעון מגיל חצי שנה ועד שלוש ותתווסף הכנסה פנויה של כ-1300 ש"ח בממוצע למשפחה בגין כל ילד בגיל הרך, שהם 15,600 ש"ח תוספת הכנסה בשנה".

לגבי עלויות הפרויקט אומרים ב'כולנו': ''התוספת התקציבית שנדרשת לתוכנית כולה- 4.2 מיליארד ש"ח בבסיס התקציב (כ-2.1 מיליארד ש"ח לכל שנתון). נתחיל ביישום מיידי והדרגתי עד למיצוי מלא בשנה הרביעית. ותוספת תקציב חד פעמית לטובת הכשרות, כוח אדם ותקורות- 1 מיליארד ש"ח. והתוספת האחרונה, היא תקציב חד פעמית לטובת בינוי, הסבת מבנים קיימים ומנגנון תמרוץ- 2.6 מיליארד ש"ח.

שר האוצר ויו''ר המפלגה - משה כחלון אמר: ''55 ימים לפני הבחירות הכלליות. הרבה מלל נשפך, שמענו על חיבורים, פילוגים, רשימות חיסולים, נאומים וסרטונים. דבר אחד שכחו לומר כולם, מה הם מתכוננים לעשות לטובת הציבור, לטובת הזוגות הצעירים, לטובת הילדים. לטובת הגיל הרך. כולנו הוכיחה ב 4 שנים האחרונות שאין סתירה בין דאגה לזולת, חמלה, שוויון, וכלכלה חזקה''.

כחלון הביע הבנה כמה קשה לזוגות הצעירים, עם עלויות המעונות, ואמר: "אנחנו מכירים את העלויות, את איכות החינוך, והחלטנו כי צריך לשנות. אני רוצה שהנכדה שלי תהיה במעון בפיקוח במשרד החינוך ולא תחת משרד העבודה, ואני רוצה שכל ילדי ישראל יקבלו חינוך איכותי, איכותי במחיר הוגן".

אמנם, כחלון חתום כל כמה וכמה מהפכות: כמו מהפכת הסלולר, הדיור למשתכן, צהרונים, חיילי החובה בצה"ל, אך במערכת הפוליטית נוטים לזלזל ב'בשורה החדשה', אותה מציג כחלון. ואף מוסיפים, כי "במקום לחפש דברים פופולריים ולנסות לצאת מהמצב ביש שלו בסקרים, היה מן הראוי שיפתור קודם את מצוקת הדיור, אליה הוא התחייב בבחירות קודמות, לפני שהוא מתחייב על דברים חדשים''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר