צפו בתיעוד

כך יתמודדו ישראל וארה"ב בירי על ישראל

היום הסתיים התרגיל המשותף לצה"ל וצבא ארה"ב Juniper Falcon 2019, תרגיל גדול במהלכו תרגלו כ-300 חיילים מצבא ארצות הברית יחד עם כ-400 חיילים מצה״ל (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: צבא ארה"ב)

דובר צה"ל מוסר כי היום (חמישי), הושלם תרגיל ג'וניפר פלקון 2019 אשר כלל תרגול מפקדות של צה״ל והצבא האמריקאי (מהפיקוד האירופי) בתרחישי איום שונים, בהם ירי תלול מסלול על מדינת ישראל.

התרגיל כלל קליטת מטוסים אמריקאים כבדים, פריסת תשתיות והפעלת אמצעי תקשוב משותפים. במהלכו תרגלו כ-300 חיילים מצבא ארצות הברית יחד עם כ-400 חיילים מצה״ל: ממערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, אגפי התכנון, המבצעים, התקשוב וההגנה בסב״ר, יחידות לוגיסטיות וכוחות רפואה מאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ומיחידות נוספות בצה"ל.

תרגיל ג'וניפר פלקון התקיים כחלק מגרף האימונים השנתי והוא חלק משיתוף הפעולה האסטרטגי העמוק בין צה"ל וצבא ארצות הברית.

מדברי מפקד מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר, תת-אלוף רן כוכב: "היום הסתיים תרגיל ג'וניפר פלקון (Juniper Falcon 2019) המשותף לצה"ל וצבא ארצות הברית, בהובלת מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר. התרגיל משקף את עומק היחסים בין המדינות ואת שיתוף הידע המקצועי בין המערכים והחילות. מטרות התרגיל המשותף היו הגברת התיאום בין הצבאות, תרגול הפקודות והנהלים בשעת חירום והעמקת ההיכרות בין החילות.

התרגיל הושלם בהצלחה רבה, הופקו ממנו לקחים חשובים והוא שיפר באופן משמעותי את שיתוף הפעולה ואת המוכנות לחירום".

מדברי סגן מפקד חה"א של צבא"א, גנרל ג׳פרי הריגיאן: "תרגיל ג'וניפר פלקון 2019 הציג הזדמנות גדולה עבור כוחות ארה"ב לעבוד פעם נוספת בקרבה עם שותפינו הישראלים כדי לשפר את יכולת הגנת טילים המשולבות שלנו. השנה התרגיל התמקד ספציפית ביכולתנו לפרוס כוחות במהירות ולשלב אותם עם כוחות צה"ל כדי לספק תמיכה בהגנה נגד טילים בליסטים, אספקת חירום, מענה לאסון וסיוע הומניטרי. כמו תמיד זה היה תרגיל מאתגר, אבל הלקחים שהופקו יעזרו לשני הצבאות להמשיך לחזק את היחסים ביננו ואת יכולותינו המשולבות בהגנה נגד טילים בליסטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר