סמוך לשבת קודש

עשרות ישראלים עוכבו בשדה התעופה בקייב

עשרות יהודים עוכבו בנמל התעופה בקייב ביום שישי - כתגמול על עיכוב אוקראיניים בישראל, ושוחררו רק סמוך לכניסת שבת, לאחר פניה של סגן שר החינוך לשגריר ישראל (חדשות בעולם)

שדה תעופה בקייב. ארכיון (צילום: נתי שוחט / Flash90)

קרוב ל-40 ישראלים עוכבו משעות הבוקר של יום שישי האחרון בנמל התעופה של קייב שבאוקראינה - בהוראת שלטונות ההגירה, ושוחררו רק בסמוך לכניסת השבת.

על פי הדיווחים, במהלך הימים האחרונים עוכבו ישראלים בנמלי תעופה אוקראיניים כמדיניות רשמית של אוקראינה, וזאת כ"תגמול לפעולות שלטונות ההגירה של ישראל בנתב"ג המעכבים אזרחים אוקראיניים".

שגריר ישראל בקייב, יואל ליאון אמר ביום שישי לסגן שר החינוך מאיר פרוש כי כ-130 אוקראינים מעוכבים בשעה זו בנתב"ג ולכן האוקראינים נוקטים באותה מדיניות כלפי ישראלים המבקרים באוקראינה.

למרות הנסיבות הדיפלומטיות המורכבות, פנה ליאון לבקשת פרוש, ללשכות הנשיא, ראש הממשלה ושר הפנים האוקראיניים והצליח להוביל לשחרור עשרות הישראלים שכאמור הותרו לכניסה לקייב בערב שבת.

במהלך היום, כאשר התעורר החשש שהישראלים לא יוכלו להיכנס לאוקראינה, פעל השגריר לבקשת פרוש לקבלת אישור להכנסת ספרי קודש ואוכל כשר לסעודות השבת במבנה בית המעצר, אך לבסוף הצורך בכך התייתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר