הח"כים מדברים

משה גפני ל'כיכר השבת': "האיחוד עם ש"ס לא על הפרק"

בתום כינוס מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' בביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי, השיבו חברי הכנסת לשאלות כתב 'כיכר השבת' בעניין איחוד עם ש"ס, השוויוניות, ליצמן, עו"ד עומר ינקלביץ ועוד (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

לאחר סיום מועצת גדולי התורה של דגל התורה הערב (ראשון) הקריא מזכיר המועצת את ההחלטות שנמסרו בסיום הכינוס שנערך בביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי

אברהם רובינשטיין: אנו מקריאים את ההחלטות של מועצת גדולי התורה, שהתכנסה בבית מרן שר התורה:

"מועצת גדולי התורה מתכנסת היום, יום ראשון י"ב אדר א' תשע"ט בבני ברק. לקראת הבחירות הקרובות ביום שלישי ד' ניסן תשע"ט.

"מועגה"ת מחזקת ידי נציגי יהדות התורה בכנסת, העומדים על משמר התורה בארצנו הקדושה, וקוראת ומבקשת מהכנסת והממשלה לאפשר לבני התורה ולכל מי שמבקש לעסוק בתורה לשקוד על תלמודם ללא הפרעות, כי בנפשנו הדבר.

"מועגה"ת קוראת ומבקשת להפסיק את הפגיעה בקדושת השבת בארצנו הקדושה, ולפעול למען חיזוק שמירת השבת.

"מועגה"ת מחזקת את ידי ראשי ומנהלי הישיבות והכוללים, וקוראת לתומכי התורה להגביר את תמיכתם בלומדי התורה.

"מועגה"ת ממנה את הרב משה גפני, הרב אורי מקלב, הרב יעקב אשר, הרב יצחק פינדרוס, הרב אליהו ברוכי, הרב דוד אוחנה והרב יצחק רייך, להיות מועמדי הרשימה לכנסת הבאה ומברכת אותם שיזכו להרבות כבוד שמים.

"מועגה"ת מחזקת ידי העוסקים להצלחת יהדות התורה והשבת בבחירות הקרובות, וקוראת לנציגי דגל התורה ולכל מי שיכול להשפיע, לפעול להרבות המצביעים עבור ג'. וכל הפועלים והמצביעים מקדשים שם שמיים בפעולתם.

"מועגה"ת פונה לכל האברכים ותלמידי הישיבות ולכלל הציבור בבקשה, להתחזק בהתמדה בלימוד התורה, ולהיזהר בעניינים שבין אדם לחבירו, אשר יעמדו לזכותנו ולהצלחתנו בבחירות.

"עיני כל ישראל נשואות בתפילה לבורא עולם, שיחיש לגאלנו, בתקווה שאור חדש על ישראל תאיר, והיה ה' למלך על כל הארץ".

לאחר ההכרזה ענו חברי הכנסת של דגל התורה לשאלות כתב 'כיכר השבת'.

יהיה איחוד (בין ג' וש"ס) במקרה של איחוד בין גנץ ולפיד?

ח"כ משה גפני: "אנחנו היינו בישיבה של מועצת גדולי התורה, אנחנו כולנו התרגשנו מזה שיושבים גדולי התורה יחד ומביאים גם את הדברים שלהם וגם את ההחלטה. אנחנו נמצאים על פרשת דרכים, וצריך לזכור שגדולי התורה מודאגים מהעניין הזה. אנחנו שומעים את הדיבורים.

"אם אנחנו נתחזק ואנחנו נקבל יותר מנדטים ואנחנו נהיה עם כוח מספיק חזק כדי לבלום את ההתקפות האלה, גם ההתקפות על לומדי התורה, גם ההתקפות על שבת, גם ההתקפות על הגיור, כל הדברים האלה הם תלויים במשטר דמוקרטי, הם תלויים בכמה קולות שאנחנו נקבל וכמה מנדטים שאנחנו נביא.

"להתאחד עם ש"ס זה סיפור אחד, אם זה היה על הפרק אז אני לא הייתי מדבר על זה עכשיו. אבל אנחנו נדבר. זו לא שאלה שאנחנו נענה עליה בצורה הזו".

כמה מנדטים תקבלו?

ח"כ יעקב אשר: "גדולי ישראל ביקשו שלא נדבר סתם לחינם מה שלא צריך.

"אם הייתם אומרים לאנשים לפני כמה שנים שיהדות התורה תבוא בצורה מאוחדת כזו, שיהיה הסכם של שוויוניות, שהציבור שלנו כל כך היה כעוס מהעניין הזה... זה הישג עצום. אנחנו את שלנו עשינו. עכשיו הציבור צריך להחזיר לנו.

"כל המשחקים, וכל הנציגים החרדים השתולים בכל מיני רשימות כדי ליפייף אותם, כביכול הולכים לדאוג לחרדים, זה שטויות. תעודת הזהות שלנו זה מי שיצביע ג'. אף אחד אחר לא יזכור לו את זה במקום אחר".

חרדית במפלגתו של בני גנץ, זה דבר פסול?

ח"כ יעקב אשר: "אני לא חושב שזה פסול, אני חושב שזה מביש. אני חושב שמנסים להשתמש ולהכניס בכל פעם איזה מישהו מחמד - בלי לדבר על אף אחד באופן אישי - הדבר הזה בודאי לא ישפיע על האנשים שמבינים שבסופו של יום, סופרים מנדטים, סופרים זהויות.

"כמו שאני בטוח שלא יקרה מצב שבו יהיה מישהו מהימין שיהיה במפלגה של מרצ, רק כדי לקשט אותה.

תרצו לחזק את סגן השר ליצמן, שעובר ימים לא פשוטים?

ח"כ משה גפני: "אנחנו עושים את מה שצריך לעשות בעניין הזה, ואני לא רוצה לדבר על העניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר