אילן דמרי בסינגל חדש: "שיר על דבר פניך"

הזמר והיוצר אילן דמרי, מלהקת 'המדרגות' בסינגל חדש מתוך אלבום הסולו שלו. המילים של נתן אלתרמן הלחן העיבוד וההפקה המוזיקלית של המוזיקאי עידו גונן (סינגלים וקליפים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אילן דמרי, אומן, כותב ויוצר, סולן להקת המדרגות, משחרר סינגל נוסף מאלבום הסולו החדש "כמה מודעות" שיצא ממש לאחרונה.

הסינגל "שיר על דבר פניך", למילותיו של נתן אלתרמן, הולחן ועובד ע"י עידו גונן.

דמרי על השיר: "פרשתי אותו ע"פ ההבנה האישית שלי. כמו ציור. הוא על אותם רגעים שבהם אני נמצא ביני לבין עצמי. המחשבות וחשבון הנפש לפני השינה, הרגעים האינטימיים ביותר שלי. כמילות השיר: אתה משכיב אותם על כר או צף איתם לאורך קוטב" .

את תחילת דרכו הרשמית החל אילן דמרי עם יציאת האלבום הראשון של להקת המדרגות (עם שותפו ליצירה הוד דיין) "בפתח הדלת" שראה אור בשנת 2000. האלבום זכה להצלחה רבה והלהקה הפכה לאחת מחלוצי הז'אנר של המוסיקה היהודית העכשווית.

עד כה הוציא ההרכב חמישה אלבומים, כשהבולטים בהם הם: "בפתח הדלת" "מעיין חיים" "ו"שואף" - שנחשב לאלבום הכי נמכר של הלהקה )כ- 20 אלף עותקים(. בהמשך יצרו את "עץ" בשיתוף עם לב גרופ מדיה ואת "הלב הרוח והנשמה" בשיתוף עם "נענע דיסק".

במקביל לפעילות הלהקה, יוצר אילן באופן עצמאי ומשתף פעולה עם מגוון יוצרים כגון: שולי רנד, עמיר בניון, עמיר לב, דודי לוי, יהשוע לימוני, הלובים, עובדיה חממה, ועוד..

על הבמה שיתף פעולה עד כה עם: אהוד בנאי, ברי סחרוף, שלומי שבן, יזהר אשדות, שי צברי, מאיר בנאי ז"ל ועוד אחרים וטובים.

במקביל מלמד אילן במכללה למוסיקה "מזמור" פעם בשבוע במסלול לזמרים.

אילן החל באיסוף חומרים לאלבום הסולו הראשון שלו, "כמה מודעות", כבר ב2014. האלבום יצא רשמית בינואר 2019. שותפים לאלבום וליצירה גם חבריו המוסיקאים: אודי תורג'מן, דודי לוי, ינקל'ה סגל, נושי פז ועידו גונן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר