פומפיאו תמך בעמדת פולין בנוגע למתיחות

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, שוחח הערב עם שר החוץ הפולני והביע תמיכה בעמדתה של פולין נגד הצהרות "לא ידידותיות שנשמעו על ידי הצד הישראלי" (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מייק פומפיאו במפגש עם נתניהו (צילום: מתי שטרן, השגרירות האמריקאית)

המתיחות הדיפלומטית בין ישראל לפולין ממשיכה: מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו שוחח הערב (חמישי), בטלפון עם שר החוץ הפולני יאצק צ'אפוטוביץ' והביע תמיכה מלאה בעמדתה של פולין נגד הצהרות "לא ידידותיות שנשמעו על ידי הצד הישראלי".

כזכור, חמת הפולנים התלקחה לאחר שממלא מקום שר החוץ ישראל כץ ציטט מדברי ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר שאמר כי "פולנים ינקו אנטישמיות מאמם".

דבריו של כץ עוררו משבר חריף שהוביל לביטול הגעתו של ראש ממשלת פולין לוועידת וישגראד (פולין, הונגריה, צ'כיה וסלובקיה) שהייתה אמורה להתקיים בישראל השבוע ביוזמת ראש ממשלת הונגריה ויקטור אוראבן. פולין לא שלחה אף נציג והוועידה בוטלה לבסוף.

כזכור, ארה"ב התייצבה לצדה של פולין מיד עם פרסום דבריו של כץ ושגרירת ארה"ב בפולין אף דרשה מכץ להתנצל על דברי כשהיא מציינת, כי "חשתי ששתי בעלות ברית חזקות כמו ישראל ופולין, מובן שהן בעלות ברית חזקות של ארצות הברית, לא צריכות להשתמש בסוג זה של רטוריקה".

שר החוץ הפולני הודה לפומפיאו על התמיכה, כשפומפיאו הודה לצ'אפוטוביץ' על קיום וועידת וורשה ביוזמה משותפת בין פולין לארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר