פרופיל מיוחד

בן 35 ובקרוב חבר כנסת: הכירו את משה ארבל

הוא רק בן 35, אב ל-5 ילדים, מבאי ביתו של ראש ישיבת 'כסא רחמים', מחבר ספר 'וישמע משה', האיש הקרוב לאריה דרעי ובקרוב חבר כנסת מטעם ש"ס • הכירו את משה ארבל (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה ארבל, בסוף השבוע (צילום: ישי כהן)

גבות רבות הורמו ביום חמישי, בחצות לילה, כשנודע שיו"ר ש"ס השר אריה דרעי החליט לקדם את ראש לשכתו משה ארבל למקום השביעי ברשימת ש"ס, ולמעשה להכניסו כחבר כנסת מן המניין בכנסת ה-21.

דקות לאחר ההכרזה, הסביר דרעי כי מדובר בניסיון לייצר אמון עם ישיבת 'כסא רחמים', בכך שממנים לח"כ את מי שהיה במשך שנים מבאי ביתו של ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז, כשבין היתר היה משתתף קבוע בשיעור מצומצם בבית הרב, שיעור שנמסר בקביעות לאחר פטירת הרבנית ע"ה. מהר מאוד הסבירו במעונו של הגר"מ כי מי שרואה עצמו תלמיד של ראש הישיבה, עליו להתפטר מרשימה שפגעה בו.

אז מי אתה משה ארבל? ארבל, אב לחמשה ילדים - כן ירבו, תושב העיר פתח תקווה, לא היה מוכר בנוף השס"י, בקדנציה הקודמת הוא כיהן כיועצו של יו"ר הסיעה יואב בן צור, היו"ר השר אריה דרעי זיהה את העו"ד הצעיר שמצליח לנווט במול משרד המשפטים בחוקים רגישים, והחליט להשאילו ללשכתו במשרד הפנים. מאז הכל היסטוריה, ארבל הפך לאיש סודו של היו"ר, ראש הלשכה והאיש הקרוב ביותר אליו.

משה ארבל והשר דרעי (צילום: יעקב כהן)

בצעירותו למד ארבל בישיבת 'נחלת דוד', שם היה נחשב לעילוי ואף הוציא לאור ספר חידושים, 'וישמע משה'. לאחר נישואיו החל לשמש כרב בית כנסת בפתח תקווה, שם גדל כילד. אביו, רחמים, שימש במועצה הדתית המקומית. לצד לימודיו, שירת משה הצעיר ביחידת לזיהוי חללים בצה"ל, ולאחר מכן החל ללמוד משפטים וסיים תואר שני בהצלחה, לאחר לימודיו התמחה אצל שופטי בית המשפט ברמלה.

ארבל היה נאמנו של רבה של ירושלים הגאון הגדול רבי שלום משאש זצ"ל, ואף היה אחראי על מכון 'דעת שלום', שהוציא לאור את כתבי הגר"ש זצ"ל. לאחר פטירתו, ארבל ניהל את פרויקט 'פרס הרב משאש לספרות תורנית'.

כאמור, בשנים האחרונות הוא החל לשמש כראש לשכתו של השר דרעי ולאיש אמונו. בוועדות ציבוריות, לדוגמת השבת והכשרות - שהקים רה"מ בנימין נתניהו, הוא נשלח למשימה וייצג את תנועת ש"ס.

"משה הוא דוגמא לכישרון שהפך לסמל במפלגה אך לא שוכח מאן הגיע", אומר גורם בש"ס הנמצא בקשר רצוף עם ארבל: "הוא בורח מתקשורת אך מכבד את העיתונאים ומתייחס אליהם בכבוד. משה יענה לכל שיחה שיקבל, יש את הנציגים שברגע שיקבלו איזה תפקיד יועץ ח"כ ובטוחים שהם מעל לעם, משה הוא ההפיך מזה, הוא יענה לכל שיחה, יעזור לכל אזרח שלא מכיר. לא סתם דרעי קידם אותו".

חבר כנסת בש"ס סיכם: "במשך שנים תנועת ש"ס לא התרעננה, איש לא הוחלף, הפכנו למושב זקנים. דרעי בשנים האחרונות בונה את דור העתיד של המפלגה, לא אתפלא אם בעוד כמה שנים ארוכות תצטרך לכתוב: יו"ר ש"ס משה ארבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר