4 כללי מפתח לצלוח תקופות לחוצות בחיים

בשנתיים האחרונות עברתי תקופה של לחץ נפשי מטורף ושלושה דברים סייעו לי לצלוח אותה בשלום: נשימות עמוקות, תזונה וכושר - רבקה מלר משתפת אותנו ומוכיחה כי אין חכם כבעל הנסיון (בריאות)

רבקה מלר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנחנו חיים בעידן הלחץ התמידי. אורח החיים המודרני שלנו מכניס אותנו למצבים מעוררי לחץ. כתוצאה מכך, אנחנו גורמים שוב ושוב לשרשרת של תגובות גופניות שמוציאות אותנו מאיזון פסיכולוגי וגורמות לנו על הדרך לעליה במשקל.

מה הקשר?

כשאנחנו לחוצים, הגוף שלנו ממקד את כל האנרגיה שלו בסימפטומים לתגובת הלחץ ולא בתהליך העיכול. תחושת הרעב גוברת, חילוף החומרים מואט ועוד יותר מכך, לחץ מתמשך גורם לחוסר איזון בכל המערכת ההורמונלית, המערכת החיסונית מתערערת ובתגובה, הדלקתיות של הגוף עולה.

בנוסף, מתרחשת האטה בתפקוד של בלוטת התריס ונוצר עומס יתר על מערכת נטרול הרעלים בכבד.

כעת, ראו איזה מעגל קסמים נוצר כאן: כשאנחנו לחוצים הגוף מפריש הורמון שנקרא קורטיזול שמאט את חילוף החומרים ולכן אנחנו צוברים שומן בטני. השומן הבטני עצמו מפריש כמות נוספת של קורטיזול ומייצר הורמוני לחץ, דבר שגורם לשומן נוסף וחוזר חלילה.

מה עושים?

בשנתיים האחרונות עברתי תקופה של לחץ נפשי מטורף. עברתי תהליך של פרידה וגירושין עם חמישה ילדים, תוך כדי איומים, אלימות כלכלית ומילולית וחוסר יציבות כללי.

אלו היו השנתיים הכי קשות שהיו לי מבחינה נפשית. היות וידעתי מה לחץ עושה לגוף שלנו, ניסיתי כמה שיותר להרגע, אבל היה לי הכי חשוב לא להיות לחוצה מעצם העובדה שאני לחוצה, כי ידעתי שלחץ מזיק לגוף, לדעת שזה מה שהגוף שלי חווה עכשיו, זה בפני עצמו מלחיץ.

לכן, הפתרון היחיד שנשאר לנו הוא להירגע!

איך עושים זאת?

שלושה דברים שעליהם הקפדתי סייעו לי, ובסופו של דבר, אימצתי אותם לכל החיים, כי תכלס, כל הזמן צצים עניינים חדשים ומלחיצים.

אז,

בראש ובראשונה - נשימות עמוקות. לשאוף אוויר עד עמקי הבטן ולהוציא לאט לאט. לחזור על התהליך במשך 5-10 דקות. ניתן לערוך תרגילי הרפיה רק על ידי נשימות.

תרגיל הנשימה חשוב ביותר לפני אוכל, כיוון שהגוף לא יכול לעכל את המזון במצבי לחץ.

מעבר לכך - כושר. לעשות כושר, כל יום, כל יום! גם בשביל להוציא אנרגיות שליליות וגם להעלות את רמות הסרוטונין בדם. רמות נמוכות של סרוטונין, גם הן גורמות לתחושת לחץ ועצב. התחילו בקטן, אפילו רק שבע דקות, ולאט לאט תעלו את הרמה והזמן.

בנוסף - תזונה נכונה. כשאנו נתונים במצבי בלחץ, אנו נוטים פחות ופחות לשים לב למה שאנחנו אוכלים או לא אוכלים. זה עלול להגיע למצב שאיננו מכניסים מזון לפה המון שעות ואז בבת אחת "טורפים" כמות גדולה, או שאוכלים כל הזמן ואפילו לא שמים לב לכך.

פה, היתרון שלי כמלווה נשים אחרות, היה בונוס עצום, חברות הקבוצה שאני מלווה היו איתי, עשינו יחד את התהליך, כך שיכולתי לתת ולקבל המון תמיכה ומוטיבציה.

והחשוב ביותר - הקיפו אותכם באנשים אוהבים. הוקירו אתכם מדי יום על משהו שעשיתם היום ומגיע לכם חיבוק עליו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית