המודרנים בחסידת גור זועמים על המצ'ינג: "חייבים אתכם"

לקראת המצ'ינג של חסידות גור וכינוס "המשפיעים", הופץ מכתב המביע את זעם "המודרנים" בחסידות על היחס אליהם במהלך השנה שמשתנה כעת עבור ההתרמה 7 כל הפרטים (אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חסידי גור בחופה לנכד האדמו"ר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחסידות גור עורכים היום (ראשון) כינוס מקדים לקראת האירוע באצטדיון 'הארנה', שיפתח את גיוס הכספים המתוכנן בחסידות. האירוע המקדים מכונה 'כינוס המשפיעים' והוא יערך בשעות הערב באולמות הכינוסים של 'בנייני האומה' בירושלים.

לכינוס היוקרתי הוזמנה השכבה הגבוהה של בעלי ההשפעה והקשרים בחסידות הגדולה, כאלו שיש באפשרותם לגייס סכומים נכבדים ממקורות חיצוניים בארץ ובעולם.

על המוזמנים נמנים בכירים בענפי המשק השונים, אנשי תקשורת יח"צ ופרסום, עסקני רפואה, מגייסי כספים ומנהלי עמותות ועוד רבים המחזיקים בקשרים ענפים.

מטרת הכינוס היא לשלב את אנשי המעמד העליון בגור בעשייה, לקראת האירוע המרכזי שבמרכזו יופיע גם האדמו"ר מגור בכ"ו באדר א'.

על פי המסתמן, הקמפיין לא יכלול פרסום בעיתונות בארץ, כמו כן לא יעשה שימוש ברשת המקוונת מעבר להודעות דוא"ל בתוספת קישור לתרומה.

ברקע להתגייסות למען המצ'ינג, מתברר כי לא כל החסידים נרתמים למען המטרה. ראשי החסידות מבינים כי אם בשלב הראשון היה נדמה כי התגייסות כלל החסידים תהיה קלה ופשוטה, הרי שמתברר כי "התקנות" שהרחיקו הרבה מן החסידים הנחשבים "מודרנים" במידת מה מן המוסדות, הביאו למרמור מסויים ואולי אף זעם לקראת פרויקט ההתרמה ההמוני.

על כך ניתן ללמוד ממכתב הומוריסטי שהופץ בימים אלו בקרב חסידי גור הנחשבים ל"מודרנים" יחסית.

כותבי המכתב מלינים על כך שראשי החסידות מנסים לגייס לעזרתם את אלו שהורחקו שלא לרצונם מהמוסדות בגלל העובדה שהם נחשבים "מודרנים" או לא שמרו על הכללים הנוקשים של החסידות וכעת לקראת ההתרמה פונים אליהם בכבוד ותחת הכותרת "המשפיעים של גור" ומנסים לגייסם לפרויקט הענק.

במכתב המופץ נכתב: "הודעה חשובה לקראת המצ'ינג הענק של 100 מליון שקל לטובת המויסדעס, והשותפות החשובה והקריטית שלכם בו: ברור שאתם כועסים. במשך כל השנה אנחנו מטרידים ומשגעים אתכם. לא מכניסים לכם את הילדים לישיבות ואת הילדות לסמינרים. אנחנו משגעים אותכם ומחייבים אתכם לחתום לנו עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם.

"לפעמים זה בגלל הצבע של הגרביים של האמא, לפעמים בגלל המשקפיים של אבא, והרבה פעמים בגלל שאנחנו חוששים שיש לכם אינטרנט".

"תמיד אתם כועסים על הצורה שבה הוועדה של אברהם בנימין זילברברג לא סופרת אתכם. שמעיפים לכם את הילדים. שעושים לכם צרות בשטיבלך ובחיידרים. שלא משתדכים איתכם ושמציקים לאלטערע בוחרים שלכם בישיבות", נכתב במכתב, "אבל עכשיו רבותיי, עכשיו אנחנו חייבים אתכם. בימים הקרובים אנחנו צריכים דווקא אתכם. אלה שעובדים ומרוויחים יפה. אלה שיש להם משרדים וספקים וחברים ומזכירות. אנחנו יוצאים למצ'ינג ענק של 100 מיליון שקל".

עוד נכתב: "מובן מאליו שאנחנו לא בונים את הסכום הזה על האברכים בערד ועל המשגיחים. עכשיו אנחנו חייבים אתכם. אלו שיש להם קצת יותר עסקים וקשרים. אלו שהנשים שלהם הולכים קצת יותר מודרני. אין לנו ברירה. לכתחילה גם אנחנו לא רוצים להתעסק איתכם. שלא תרגישו שמישהו צריך אתכם בשטיבלך ובחיידרים ושלא תרימו את האף שלכם.

"אבל עכשיו באופן חד פעמי יש לכם הזדמנות של שבוע להרגיש קצת "גרויס". בשבוע הקרוב אתם תפעילו את כל הקשרים שלכם. תנצלו את כל הקולגות והספקים שעובדים איתכם. תגידו להם שזה בשבילכם. ואל תגידו שזה בשבילנו כי אותנו הם לא אוהבים".

כותבי המכתב מתייחסים לכנס המקדים שיתקיים הערב וכותבים: "בשבוע הקרוב אנחנו נקרא לכם "משפיעים" וניתן לכם קצת כבוד. אבל בעזרת השם מיד אחרי שנשלים את היעד נמשיך לטפל בכם כרגיל ולזרוק לכם את הילדים מהמוסדות. בבקשה תעזרו לנו. זה מאוד גורלי. מודים לכם כרגע (ולא מסכימים להשתדך איתכם בשום מקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר