היכל הנגינה והיכל התורה

חדש בפתח תקווה: כולל "אחוות תורה" למוזיקאים

הפעילות האינטנסיבית של רכזי 'אחוות תורה' ברחבי הארץ לא יודעת מנוח • המוזיקאים ביקשו ומנהלי רשת 'אחוות תורה' נרתמו להקמת כולל בוקר ייחודי • כל הפרטים (חרדים)

אחוות התורה על סניפיה ולומדיה ברחבי הארץ (צילום: באדיבות המצלמים)

השבוע נחנך כולל חדש עבור מוזיקאים, זמרים ואומנים שעסוקים במלאכתם בשעות הערב והלילה ובוחרים לקבוע עתים לתורה דווקא בשעות הבוקר. הכולל החדש מבית רשת הכוללים 'אחוות תורה' נפתח בעקבות דרישה של מספר מוזיקאים מקומיים לפתיחת סניף שיהיה פעיל דווקא בשעות הבוקר.

לאחר בדיקת היתכנות והכנת יסודות מוצקים לקראת פעילות ממושכת נפתח רישום ספונטני ותוך זמן קצר נרשמו יותר מעשרה מוזיקאים ואומנים. נפתלי פרנקל, רכז אזורי של 'אחוות תורה', דאג לשבץ ראש כולל שיגיע מדי יום לפתח תקווה ויעמוד בראשות הסניף החדש - בבית הכנסת 'חניכי הישיבות חברון' בשכונת גני הדר.

9 כוללים חדשים ברשת 'אחוות תורה'

הפעילות האינטנסיבית של רכזי 'אחוות תורה' ברחבי הארץ להרחבת מעגל הלומדים לא יודעת מנוח. לפני קצת יותר מחודש, בליל ט"ו בשבט, הונח מגש פירות מרהיב ומיוחד על אחד השולחנות בבית הכנסת החדש בטלז סטון - 'בית אברהם'. במרכזו של המגש המקושט עמד אבטיח גדול עליו חרוט הלוגו של 'אחוות תורה'. המגש הוצב במקום על ידי הרכז האזורי, כחלק מפעילות רחבת היקף שנעשתה בתקופה האחרונה לגיבוש הלומדים ולהנעת לומדים חדשים לעשרות הכוללים הפזורים בכל רחבי הארץ.

טלזסטון

בית הכנסת החדש ביישוב טלז סטון הוקם על ידי קבוצת צעירים בוגרי ישיבות העמלים לפרנסתם, לזכרו של ראש המועצה הנערץ הרב אברהם רוזנטל ז"ל. בראש הסניף עומד הרב אהרן לופיאנסקי וכחלק מהאווירה המיוחדת של חברי הכולל המגובש, בימי חמישי הם נהנים מ"שיעור אורח" הנמסר בכל שבוע על ידי מישהו אחר מחברי הכולל הקבועים.

כרמיאל: המרא דאתרא בא לחזק

כולל נוסף נפתח החודש בעיר הצפונית כרמיאל, בראשות הרב מנחם קופצ'וב. המרא דאתרא, הגאון רבי אברהם צבי מרגלית, הגיע עם פתיחת הכולל במטרה לברך על הקמתו וכדי לחזק את הלומדים.

הגרא"צ מרגלית המליץ ללומדים שיחדשו ויכתבו את חידושיהם "כמו שכתוב בתורת ה' חפצו ובתורתו יהגה יומם ולילה, והיינו שאף שבתורת ה' חפצו, אבל מה שמביא אותנו להגות יומם ולילה זה החידושים האישיים", אמר המרא דאתרא והוסיף: "אם יש למישהו חידוש משל עצמו, אז הוא נהנה לומר אותו ולחשוב עליו וזה בבחינת יהגה יומם ולילה ולא רק חפצו באופן כללי, אלא בתורתו יהגה יומם ולילה".

רעננה: קהילת קליבלנד מתרעננת

כולל נוסף של "אחוות תורה" נפתח בבית-הכנסת קליבלנד ברעננה. יו"ר ועד הקהילה, יונתן ברמן, נטל את המושכות לידיו והרה"ג שלמה מילגרום מאלעד משמש כראש הכולל.

מנהל הכוללים, הרב משה בינדר, סיפר כי בסניף "הרעננתי" לומדים פרק אלו מציאות ברמה עיונית גבוהה מאוד. "השאיפה שלנו היא שעד זמן קיץ, לפחות שני שליש מבני הקהילה יצטרפו לכולל", אמר הרב בינדר.

בית שמש: איני דר אלא במקום תורה

לאחרונה אוכלסה שכונה חדשה בעיר בית שמש - רמת בית שמש ג' 2 - ועם הגעתם של התושבים החדשים לשכונה נוסד בית כנסת חדש במקום. בית הכנסת 'תפארת יעקב' הוא מגדלור של תורה ותפילה לכל השכונה ומדובר בבית הכנסת היחיד שנמצא במקום ומשמש את כל האוכלוסיה המקומית.

מיד לאחר חנוכת בית ה' החדש נקבעו מסמרות של תורה ויראה עם היווסדו המיידית של הכולל החדש מבית "אחוות תורה" - בהשתתפות מגיד המישרים הרב אליעזר יוטקובסקי וראש הכולל הרב שרגא בויאר.

ואם זה לא מספיק, שבועיים מאוחר יותר, נערך אירוע חגיגי נוסף לרגל פתיחת הכולל החדש בשכונת רמת בית שמש ג', בראשות הרב ישראל אברמוב.

מיצד: תורה ושלווה בהרי יהודה

הסלוגן שמלווה את היישוב החרדי הצעיר בגוש עציון מיצד הוא "תורה ושלווה בהרי יהודה", ולא בכדי. מדובר ביישוב קטן המאכלס לעת עתה כ-120 משפחות של בוגרי ישיבות, ביניהם גם עשרות בעלי בתים וצעירים שמגיעים למקום. לאחרונה נפתח שם כולל של 'אחוות תורה', בהשתתפות רב היישוב הרב ישראל גולדשטיין ומנהל הכוללים של אחוות תורה הרב משה בינדר.

"יש שם קבוצה נפלאה שלומדת גמרא והלכה. יש שם אווירה מאוד חזקה של חברות ואחווה. רב היישוב הרב גולדשטיין השתתף באירוע הפתיחה והציבור מאוד מתחבר לכולל", מספר הרב בינדר.

במעמד פתיחת הסניף, הרב בינדר נשא דברי ברכה ושוחח על הצורך להיות חברה מגובשת שקובעת את עצמה לתורה. "זאת קהילה קטנה במקום מרוחק אבל דווקא בגלל זה מרגישים שנוצרה קהילתיות מיוחדת", אומר לנו הרב בינדר. "הם מצליחים ללמוד בבוקר לפני ואחרי הנץ ולקראת ערב. פשוט מדהים".

בני ברק: סניף חדש בשיכון ה'

לא רק במיצד ובשכונה החדשה בבית שמש. גם בבני ברק נפתח לאחרונה כולל חדש, בשכונת שיכון ה', בראשות הרב עקיבא פנסטר. הכולל החדש ממוקם בבית הכנסת לודמיר, "מקום קטן ונעים עם אווירה מצוינת", כפי שמגדירים את המקום הלומדים שהצטרפו לאחרונה.

"זו שכונה ותיקה עם הרבה בנייה חדשה בשנים האחרונות", מספר לנו אחד מלומדי הכולל, "הרבה משפחות צעירות עוברות לגור כאן ותכל'ס אין פתרון קיים לחבר'ה הצעירים שהם לא אברכי כולל. הסניף החדש הוא אלטרנטיבה טובה עבורנו".

ירושלים: בין פסגת זאב לנווה יעקב

ירושלים מלאה בכוללים של 'אחוות תורה' וחרף זאת הביקוש לתורה לעולם לא נגמר. בימים האחרונים נפתח כולל חדש בקו התפר בין פסגת זאב ונווה יעקב.

אם אתה מעוניין להצטרף לאחד מעשרות הכוללים של 'אחוות תורה' הפזורים ברחבי הארץ, צור קשר עם הרכזים האזוריים או חפש בגוגל 'סניפי אחוות תורה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר