התקיפה בארגנטינה

נתניהו: "שולח החלמה מהירה לרב דוידוביץ'"

בכירי המערכת הפוליטית בישראל מגיבים לתקיפת רבה הראשי של ארגנטינה הגאון רבי גבריאל דוידוביץ' • נתניהו: "מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות" • גנץ: "דם יהודי אינו הפקר" (בעלם)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו והרב דוידוביץ' (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

בישראל מגיבים בחריפות לתקיפת רבה הראשי של ארגנטינה, הגאון רבי גבריאל דוידוביץ', וקוראים למגר את האנטישמיות באירופה.

מוקדם יותר דווח ב"כיכר השבת", כי בקהילה יש מי שחושב שמדובר ברקע פלילי בצל פרשת 'גט כפוי' ואיומים על חייו של הרב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שולח החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ' ולרעייתו שהותקפו באכזריות פרועה.

"אסור לנו לתת לאנטישמיות להרים את ראשה. אני מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה".

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ: "החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ'. אנו ניאבק באנטישמיות המרימה את ראשה בעולם, בנחישות. דם יהודי אינו הפקר".

השר לשירותי דת יצחק וקנין: "הזדעזעתי לשמוע על התקיפה של הרב דוידוביץ ואישתו, אנו מתפללים מכאן לשלומם ומאחלים להם רפואה שלימה במהרה.

"בתקופה האחרונה אנו עדים לגל אירועי אנטישמיות ברחבי בעולם, אני קורא למנהיגי המדינות לטפל ביד קשה ובענישה מחמירה כנגד מבצעי פעולות אנטישמיות, וכן אני קורא לממשל בארגנטינה לתפוס במהרה את התוקפים ולהעניש אותם בחומרה".

שר התפוצות נפתלי בנט: "מחשבותינו ותפילתנו עם הרב דוידוביץ׳, רבה הראשי של ארגנטינה, שהותקף באכזריות מתועבת. אנחנו מתפללים להחלמתו המהירה, אך מחשבות ותפילות אינן מספקות. הגיע הזמן לפעולה.

"מנהיגי העולם באירופה, בדרום אמריקה ובמקומות אחרים, לא עושים מספיק כדי ללמוד את לקחי העבר. שלא כמו בעבר, היום יש לנו את ישראל, ביתו של העם היהודי כולו, וכל יהודי בעולם צריך לדעת שיש לו פה בית".

השרה מירי רגב: "אסור שההתקפה האכזרית נגד הרב גבריאל דוידוביץ' ורעייתו תעבור מבלי שהתוקפים האנטישמיים יענשו במלוא החומרה על ידי שלטונות החוק של ארגנטינה.

"מאחלת החלמה מהירה לרב הקהילה ולרעייתו ומחזקת אותם ואת כל אנשי הקהילה היהודית בבואנוס איירס".

‏יו"ר הסוכנות היהודית ‎יצחק הרצוג: ‏"שולח בבוקר קשה זה איחולי החלמה לרב דוידוביץ', רב הקהילה היהודית בארגנטינה ורעייתו שהוכו באכזריות בביתם. בזבל האנושי שמקורו ומניעיו בשנאת יהודים חובה להילחם עד חורמה. הסוכנות היהודית יחד עם הממשלה וארגונים יהודיים נוביל מאמץ בינלאומי למלחמה בנגע הנורא המרים ראש בצורה מדאיגה ביותר".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן: "תקיפת הרב דוידוביץ' מזעזעת את הלב ואמורה להדליק נורות אזהרה אדומות לכולנו על הסכנה הגדולה שבאנטישמיות העולמית. מדינת ישראל צריכה לפעול יחד עם ידידותיה בעולם שלא יישנו מקרים כאלו".

ח"כ סתיו שפיר: "‏מזעזע לשמוע על התקיפה המחרידה שעברו הרב דוידוביץ' ואשתו בארגנטינה. האנטישמיות מגלה פעם אחר פעם את פרצופה המחליא, ואנחנו מוכרחים להילחם בה בכל מקום, עד שתיעלם מהעולם. מאחלת לרב דוידוביץ' שיקום מהיר ובריאות"

ח"כ מיכל רוזין: "‏קשה ומצער לשמוע על תקיפתו של הרב דוידוביץ' בביתו. עלינו להיאבק נגד מגפת האנטישמיות והגזענות בכל מקום - גם בחו"ל וגם בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר