פרסום ראשון

הדרת חרדים: הדרכת מנהלי הבחירות - במכון הקונסרבטיבי

צעירים חרדים שעברו את רוב התהליך המתיש בדרך לעבודתם כמזכירים וכיו"ר קלפיות ביום הבחירות, נתקלו במכשול ברגע האחרון: קיום ההדרכה המסכמת בתוך מוסד המזוהה עם הקונסרבטיבים (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חרדים בקלפי (צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי, פלאש 90)

פרסום ראשון: יום הבחירות הינו כידוע יום שבתון, בו מיליוני אזרחים זוכים לחופש מעבודתם הרגילה, ובשל כך רבים מהם בוחרים לעבוד כמזכירים וכיושבי ראש קלפיות, ולהרוויח כך סכומים נאים עבור יום עבודה בודד. אלא שהפעם, בבחירות הקרובות, תמנע מחרדים אפשרות זו.

ישראל ק. אברך ירושלמי, טוען בשיחה ל'כיכר השבת': "לא אוכל לעבוד ביום הבחירות, עקב ההחלטה של וועדת הבחירות לקיים את ההשתלמות לזה במכון קונסרבטיבי".

תחילה, מעט רקע: התהליך של גיוס עובדים לתפקיד מזכירי קלפיות וראשי וועדות עבור הבחירות, הינו ארוך ומעייף. מי שמעוניין למלא תפקיד בתוך הקלפיות, חייב לעבור מבחן ראשוני, מיון שכולל ראיון פרונטלי, שלאחריו צריך לשנן עוד חומר ולהיבחן עליו.

לאחר כל התהליך המתיש הזה מגיעים לישורת האחרונה - יום הכשרה, שבמהלכו לומדים את כל החוקים הנוגעים לעבודתו של מזכיר או יו"ר קלפי.

ישראל ק. שהצליח לשרוד את כל התהליך, והגיע לרגע הגמר, יום ההכשרה, מספר ל'כיכר השבת': "כשכולי מרוגש ומתכונן ליום זה, עשיתי חיפוש איפה המיקום של ההדרכה, ומאז נהיה לי 'חושך': מתברר שיום ההכשרה מתבצע במקום שנקרא 'מכון שכטר למדעי היהדות', למי שלא יודע, מדובר במכון קונסרבטיבי למהדרין בעמק המצלבה, בירושלים".

מכון שכטר (צילום מסך: מתוך דף הפייסבוק הרשמי)

לדבריו, "לאחר התייעצות עם הרב שלי, הבנתי שאין לי כל אפשרות להיכנס למקום כזה, גם מבחינת קלקול, ועוד יותר מבחינת 'חילול ד'': איזה צורה יהיה לכך שעוברי אורח יראו חרדים מסתובבים בתוך בנין כזה?", הוא שואל בכאב.

צעיר חרדי אחר, עובד מדינה בשם מאיר כ. מוסיף ל'כיכר השבת': "לא נראה לי הגיוני שסוחבים אנשים בדווקא למקום רפורמי או קונסרבטיבי. אני חושב שיש מספיק מקומות בירושלים, שאפשר לעשות את היום הפתוח שם. לא צריך לשים אצבע בעין למגזר שלהם, לדעתי יש פה חוסר רגישות משווע".

דובר וועדת הבחירות המרכזית מסר ל'כיכר השבת': "המבנה של "מכון שכטר למדעי יהדות" משמש אך ורק לפעילות הדרכה של ועדת הבחירות המרכזית ולא מתקיימות בו כל פעילות של גוף אחר. כל האנשים הנמצאים בתוך המבנה שייכים אך ורק לסגל ההדרכה של ועדת הבחירות והמועמדים להדרכה בעצמם.

"מלבד הסכם שכירות של המבנה, אין למכון שכטר כל קשר עם פעילות ועדת הבחירות המרכזית במקום.
איש מאנשי הסגל של מכון שכטר אינו נמצא במכון בתקופת שכירות המבנה על ידי ועדת הבחירות לצרכי הדרכה".

כן מבקש דובר ועדת הבחירות המרכזית להדגיש, כי "הוועדה רואה חשיבות רבה בשיתוף כלל האוכלוסיה בהליך הדמוקרטי של הבחירות ואינה מעוניינת להדיר איש מלהשתתף בעבודה החשובה של ארגון הבחירות ועבודה ביום הבחירות עצמו. הוועדה קוראת לכל מועמד אשר עבר את הליך המיון ומעוניין לשמש כמזכיר ועדת קלפי להרשם להדרכות האמורות להתחיל בקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר