'לומדת בדרך הקשה'

עיריית ביתר עילית מנעה ביקורת על ראש העיר - ותשלם

"עיריית ביתר עילית לומדת בדרך הקשה את מגבלות הכוח", הגיב אלי זלמנוביץ לאחר פסק הדין המזכה אותו בפיצויים • השופט: "למרבה הצער, העתירה לא היתה לחינם" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מאיר רובינשטיין, ראש העיר (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

עיריית ביתר עילית, ראש העיר מאיר רובינשטיין ודובר העירייה, יפצו תושב, לאחר שהעירייה סירבה לאפשר לו לפרסם מודעות ביקורתיות על ראש העיר בלוחות המודעות בישוב.

בית המשפט לעניינים מנהליים במעלה אדומים קבע כי עיריית ביתר עילית ודוברה ישלמו לתושב העיר אלי זלמנוביץ 10,752 שקל.

הביקורת במודעות כוונה למדיניותו המפלה, לפי הטענות, של רובינשטיין כלפי ילדי החינוך המיוחד בעיר. קשיים שעוברים מוסדות לחינוך מיוחד בעיר יוחסו לרובינשטיין, וכמה תושבים ניהלו מאבק נגדו.

זכיין מקומי להדבקת פרסומים בלוחות המודעות סירב אז להדביק את המודעות שלהם על הלוחות, בטענה כי העירייה ודוברה לא אישרו את הדבקתם.

רק כשהגיעו הצדדים לדיון מקדמי בעתירה, הודיע דובר העירייה כי היא מסכימה להסיר את התנגדותה להדבקת המודעות, ומשכך אלו הודבקו באיחור של למעלה מחצי שנה ממועד הבקשה.

עו"ד בן גביר (צילום: פלאש 90)

עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את העותר אלי זלמנוביץ, טען כנגד העירייה כי לא יתכן שאזרח יצטרך להגיע לבית המשפט - כדי "להדביק מודעה חוקית בלוחות מודעות במדינת ישראל".

לדבריו, לזכיין ולעירייה לא היתה כל סמכות למנוע את הדבקת המודעות, והיה עליהם לאשר את פרסום המודעה - בדיוק כפי שהיה קורה לו היה מדובר במודעת ברכה לראש העיר.

עורך הדין בן גביר אף דרש להשית על העירייה הוצאות משמעותיות, כדי להעביר לעירייה מסר שימנע את הישנותם של אירועים דומים בעתיד.

השופט אמיר דהאן קבע כאמור בהחלטתו: "בית המשפט התרשם, כי למרבה הצער העתירה לא היתה לחינם. אין מקום להשלים עם עמדתו של דובר העירייה, אשר מקומה לא יכירנה בעיר שאמורה להיות אמונה על עקרונות של חופש ביטוי והבעת דעה, ככל עיר בישראל".

"באיזון בין השיקולים, העתירה במקומה, ואילו הביעו המשיבים התנגדות ולא מילאו את הנחיות בית המשפט בקשר להדבקת המודעת - הייתה העתירה מתקבלת במובן זה שהיה ניתן צו".

בית המשפט קבע כי על העירייה ודובר העירייה לשלם לעותר 7,500 שקלים בתוספת מע"מ, וכן החזר אגרת בית המשפט בסך 1,977 שקלים.

אלי זלמנוביץ הגיב לפסק הדין: "עיריית ביתר עילית לומדת בדרך הקשה את מגבלות הכוח. העיר איננה נחלתם הפרטית של ראש העיר ודובר העירייה והם לא השליטים בה".

"ילדי החינוך המיוחד סובלים ממדיניותו המפלה של ראש העיר כלפיהם ולמעשה העירייה ביקשה למנוע מהם להשמיע את זעקתם. ידע כל תושב ביתר כי ניתנת לו היכולת החוקית למתוח ביקורת פומבית על ראש העיר ומדיניותו, גם בלוחות מודעות עירוניים", מסר זלמנוביץ.

מעיריית ביתר עילית לא התייחסו לפניית 'כיכר השבת' לשם קבלת תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר