פרסום ראשון

הרב אשר אייזמן זוכה מרוב אישומי ההונאה

שמחה בלייקווד: נסגרו בלא כלום ההליכים המשפטיים בגין שבע עבירות הונאה שיוחסו לרב אייזמן, דמות מוכרת בעיירה ומנהל מוסד חינוכי. הרב אמר 'נשמת' בהתרגשות (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב אייזמן באחד הדיונים (צילום: App News)

פרסום ראשון: ההליכים המשפטיים כנגד הרב אשר אייזמן, מנהל מוסד ידוע לחינוך מיוחד בלייקווד הסתיימו היום (רביעי) ברובם בזיכוי מהדהד.

בסדרת דיונים טעונים בבית המשפט, הוכיח עורך דינו של הרב כי ההאשמות נגדו שגויות, וכי מעשי המוסד היו על פי חוק.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', הרב אייזמן בן ה-66, מייסד ומנהל 'בית הספר לילדים עם אינטליגנציה נסתרת' (SCHI), המשמש ילדי חינוך מיוחד מהציבור החרדי בלייקווד, היה צפוי לרצות בין 10 ל-20 שנים בכלא בגין תשע עבירות הונאה בהן הואשמו הוא ובית הספר.

מתוך תשע ההאשמות, ארבע כוונו כנגד המוסד - והסתיימו בלא כלום, וחמש כוונו כנגד הרב אייזמן עצמו, מתוכן הוא זוכה בשלוש מהן.

כבר לפני יותר משנתיים נפתח נגדו תיק בגין עבירות הונאה בשווי כמיליון דולרים בהן נחשד, כשעל פי הטענות השתמש בכספי ציבור לכיסוי הוצאותיו הפרטיות. לפני מספר שבועות החלה סדרת הדיונים בבית המשפט במחוז מידלסקס שבניו ג'רזי, בהם עימתו את הרב אייזמן עם גורמים שונים שבחנו את התיק.

הסנגור הכחיש את ההאשמות, והצליח להוכיח לאן הלכה כל פרוטה של כספי הציבור: להוצאות של חינוך לגיטימי, או הלוואות והשקעות שמותרות על פי תקנות החינוך הממלכתי.

בכך הופרכו ההאשמות החמורות, ונותרו רק סעיפים פחות משמעותיים, של הלבנת הון והתנהלות לא תקינה. ההחלטה בעניין סעיפים אלו תתקבל במועד אחר.

לפי פרשנים משפטיים, יתכן שגם בסעיפים אלו יוחלט שלא לעשות דבר, מאחר והלבנת הון מובילה בדרך כלל להרשעה רק כאשר ישנו סעיף של גניבה. גם התנהלות לא תקינה לא מובילה להרשעה כאשר אין אישומים אחרים בתיק.

דברי הסנגור בבית המשפט (צילום: App News)

"הוא בנה את המוסד", אמר הסנגור למושבעים בבית המשפט. "הוא גידל את המוסד. הוא אוהב כל ילד בבית הספר, כאילו הוא ילד שלו, כי בכל תלמיד בבית הספר היסודי אשר אייזמן רואה את בנו שלו. אשר אייזמן אינו אשם".

ל"כיכר השבת" נודע, כי בעקבות זיכויו היום, כאמור, נשא הרב בהתרגשות את תפילת 'נשמת כל חי', בהודאה לקב"ה. הוא אף פרסם דברי תודה לקהילה של לייקווד ממנה קיבל תמיכה במשך הסאגה הזו.

"אני רוצה להודות לכל הקהילה שסייעה עד עכשיו, ברוחניות ובגשמיות. אין בפי מילים להודות לכל מי שהתפללו, קיבלו על עצמם קבלות טובות, בירכו בכוונה, תרמו כספים ונשאו בעול. ישלם ה' שכרכם", אמר הרב אייזמן.

סנגורו של הרב אייזמן, לי וורטן, פרסם בעקבות הדברים בחשבון הפייסבוק שלו כי "היום הוא אחד הימים מלאי הגאווה שלי כעורך דין. ראיתי את מרשי, אשר אייזמן, מזוכה לחלוטין מהאישומים החמורים ביותר כנגדו.

"נותרה לנו עוד עבודה לעשות, אך אני כה גאה לייצג אדם שאהוב בידי קהילתו ברמה כזו", כתב וורטן בהתרגשות.

כאמור, בכל תקופת המשפט נישאו תפילות להצלחת הרב אייזמן, בפי הקהילה החרדית בלייקווד, בעקבות קריאת רבני הקהילה וכמה רבנים ומשגיחים בישיבת 'בית מדרש גבוה' המיתולוגית, שבה לומדים למעלה מ-6,500 בחורים ואברכים.

בישיבה פרסמו מכתבים הקוראים לתרום ולסייע למאבק המשפטי שמנהל אייזמן. העיתון 'לייקווד שופר', עלון מקומי שבועי של הקהילה החרדית, פרסם טענות כי התביעה של אייזמן נתמכת באנטישמיות.

כעת, כאמור, יוצא הרב אייזמן נקי, ומסיים באנחת רווחה סאגה משפטית סבוכה בת מספר שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר