תושבים התעמתו עם ראש העיר

הרב אמנון יצחק בא לטבריה; ראש העיר רון קובי הפגין נגדו

הרב אמנון יצחק מסר הרצאה בטבריה, ראש העיר רון קובי הפגין נגדו והתעמת עם משתתפים שיצאו מההרצאה. מחר, יכנס קובי ישיבת מועצה שניה, האופוזיציה יוזמת העברת שורת החלטות (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רון קובי והרב אמנון יצחק (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

ראש עיריית טבריה, רון קובי, זימן את חברי המועצה לישיבת מועצה שנייה מחר (שלישי) - מאז תחילת הקדנציה, לאחר שהישיבה היחידה שכונסה היתה "הישיבה החגיגית" בתחילת הקדנציה, במלכה רב העיר הגר"מ בוחבוט הותקף. בנתיים, הוא מוצא זמן להפגין נגד הרב אמנון יצחק שמסר הרצאה בטבריה.

הרב אמנון יצחק הגיע אמש (ראשון) למסור הרצאה במלון 'המלך שלמה' בטבריה, ראש העיר ואנשיו הגיעו להפגין אל מול האולם, תוך שרון קובי מעביר שידור חי בפייסבוק וכותב כי "(הרב. ש"כ) אמנון יצחק בכשלון תקשורתי...50 משתתפים בכנס. טבריה חוזרת לשפיות. חיה ותן לחיות".

רון קובי בשידור החי מההפגנה (צילום: מתוך הפייסבוק של רון קובי)

תושבים שיצאו מדרשתו של הרב אמנון יצחק התעמתו מילולית עם ראש העיר, אחד מהם אמר לו: "אנחנו לא ש"ס - אתה רוצה תריב עם ש"ס אבל מה עשתה לך השבת? אני חזור בתשובה 26 שנה, שומר על השבת, גם מול עבריינים גדולים עמדתי. למה לך לפגוע בה? אתה ראש עיר של הטיילת? תבוא למעלה לשכונות".

פעיל חילוני השיב לו: "אנחנו רוצים רק לחיות, זה הכל, רק לחיות. תנו לנו לחיות".

הרב אמנון יצחק מלווה במאבטחים (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

רון קובי אמר בשידור החי כי "הבטיחו אלפים ורק מאה איש באו לשמוע את (הרב. ש"כ) אמנון יצחק, תראו מה זה. הציבור בטבריה לא מגיע לשמוע הסתה".

מנגד, בעמוד הפייסבוק "הרב אמנון יצחק", נכתב: "רון קובי אכל אותה. הרצאה של הרב אמנון יצחק בטבריה התקיימה והאולם היה מפוצץ", בשידור חוזר מההרצאה ניתן לראות כי אכן האולם מלא.

בשיעור שמסר הבוקר, האשים הרב אמנון יצחק כי רבנים בטבריה הם משת"פים של רון קובי, לאחר שניסו למנוע מאנשים להגיע לכנס. "עוזרים לו, חוששים ממנו", האשים הרב.

ראש העיר רון קובי בהפגנה (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

גורם חרדי בטבריה אומר ל'כיכר השבת': "רון קובי כל כך מנותק, ברור שיגיעו אנשים לדרשה. במאבקים על השבת כל הציבור החרדי והדתי וגם החילונים מאוחדים ושומרים על השבת. במקום לפעול למען השכונות הוא עומד מחוץ להרצאה וחושב שניצח את כולם".

כאמור מחר יכנס רון קובי ישיבת מועצה - שניה מאז נבחר. לפני כחודש, נחשף ב'כיכר השבת' כי ראש עיריית טבריה זימן ישיבת מליאה ואף קרא לתושבים להשתתף בה, אולם חברי האופוזציה עתרו לבית המשפט כי המקום והזמן לא מתאימים לרוב חברי המועצה והישיבה בוטלה.

מתברר, כי למרות הזמן שחלף, ראש העיר רון קובי, שמתבטא לא אחת נגד הרבנים והחרדים ופועל כדי להגביר את חילולי השבת בעיר, לא הצליח להרכיב קואליציה, והוא זוכה לתמיכה של חבר מועצה אחד בלבד - מלבד חברי מפלגתו, זאת מול שמונת חברי האופוזיציה המהווים רוב וגוש חוסם לכל החלטה שהוא מבקש להעביר.

הרב אמנון יצחק בהרצאה (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

הגוש החוסם כולל גם חברי מועצה שאינם חרדים או דתיים, כמו למשל ראש העיר הקודם יוסי בן דוד. רון קובי יכנס מחר את ישיבת המועצה, מאחר ועל פי תקנון פקודת העיריות נדרשת המועצה לקיים ישיבה מן המניין לפחות אחת לחודש, והיא רשאית להחליט שלא לקיימה במשך שני חודשים בלבד במהלך שנה.

ל'כיכר השבת' נודע כי חברי האופוזיציה מתכנסים אחת לשבוע ודנים בענייני העיר השוטפים ומחר הם צפויים להעלות לסדר היום שורת החלטות לטובת העיר, ולהציג חזית אחידה בהחלטות שיתקבלו ברוב קולות.

במקביל, החליטו שמונת חברי הגוש החוסם להתנגד לוועדות שינסה רון קובי לאשר, אלא אם ישנה את אופן חלוקת הוועדות לחלוקה אותה דורשים רוב חברי המועצה. סעיף נוסף שצפוי להיתקל בסירוב של חברי האופוזיציה הוא סעיף התקציב בסך מאה אלף שקל לפי בקשת המשטרה עבור אבטחת ראש העיר, וזאת בשל האיומים סביבו.

מוביל הגוש החוסם חבר המועצה רפאל טרבלסי אומר ל'כיכר השבת' כי "רק טובת טבריה עומדת לנגד עינינו, נמשיך לשרת את טבריה ואת תושביה למרות ההכפשות וההסתה מצד רון קובי. נעשה כל שביכולתנו למנוע את הפרובוקציות כלפי ציבורים שונים, בכל הכוח באופן חוקי - כדי להחזיר את השפיות לטבריה".

מראש עיריית טבריה רון קובי לא נמסרה תגובה עד לשעת פרסום הידיעה. לכשתתקבל, נפרסמה.

(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר