סערה בחסידות

האדמו"ר משומרי אמונים תמך ב'עוצמה יהודית'?

האדמו"ר משומרי אמונים תמך באנשי עוצמה יהודית? תלוי את מי שואלים • הנכד המשפיע טען כי "אם סבא לא היה אדמו"ר הוא היה מצביע לכהנא" • בחסידות פרסמו הכחשה (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל (צילום: יהודה פרקוביץ)

המשפיע הרב מענדל ראטה, מוכר לרבים מהפוסטים הרבים שמפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, דרכם גרם ללא מעט סערות כשלא הסס להביע דעתו בכל נושא ציבורי. אמש (ראשון) העלה הרב ראטה פוסט בו כתב כי סבו, האדמו"ר משומרי אמונים, תמך באנשי הרב מאיר כהנא ובתפיסת העולם של 'עוצמה יהודית', וחולל סערה.

"לא כולם יודעים, אבל הגיע הזמן לומר את זה בפירוש, סבא שלי האדמו"ר אחז בדיוק מתפיסת עולמה של 'עוצמה יהודית'", כתב ראטה, ימים ספורים לאחר שהביע תמיכה במפלגה.

הרב ראטה המשיך והסביר: "שמעתי מאבא שלי: 'ווען זיידי וואלט נישט געוועזן קיין רבי, וואלט ער געקליבן כהנא'... ובתרגום: אם סבא לא היה אדמו"ר הוא היה מצביע לכהנא. (כאדמו"ר הוא לא הצביע כלל, ולחסידיו לא הורה כלום, והם מצביעים למעשה ליהדות התורה). כלומר, בהיותו אדמו"ר, חשש קצת להגיד את זה ברבים בצורה כזו, כי הוא היה מוגבל בתוך המערכת".

המשפיע סיפר עוד על סבו האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל כי "בשנותיו האחרונות הוא היה מקלל בכל סעודה שלישית את נשיא ארה"ב דאז, ברק אובמה, שעיכב את הבנייה ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. לא היה עוד אדמו"ר כמותו שזעק כה רבות נגד הסכמי אוסלו ונגד ההתנתקות. 'כיצד אפשר לגרש יהודים מארץ ישראל? כך לפגוע באנשים משלנו ולאמלל אותם?', זעק סבי האדמו"ר נוכח 'גירוש גוש קטיף'".

הרב ראטה מציין כי הדברים כבר פורסמו בזמנו על ידי ישראל כהן באתר "כיכר השבת", ביום פטירתו ה' באלול תשע"ב.

באשר לתמיכה העכשווית בבחירות הקרובות כותב הרב מענדל ראטה כי יתמוך בעוצמה יהודית למרות הוראת גדולי ישראל להצביע למפלגות חרדיות: "למרות שלא בכל דבר אני בדיוק באותו ראש של סבי, אבל אני לוקח את ההשקפה הזו בדיוק מאותו מקום שהסבא לקח את זה. מקריאה בתורה ובדברי הנביאים, מהבנה פשוטה של דברי הזוהר הקדוש, ומתחושת הנשמה".

מחסידות שומרי אמונים נמסר בתגובה כי "האדמו"ר זצ"ל היה ידוע כמי שקיים את הפסוק לא תגורו מפני איש, ולא התבייש לומר את דעתו ברבים, ובכל זאת החליט לא להתערב בפוליטיקה, ולעסוק אך ורק בעבודת השם, כדרכו של אביו רבינו הזקן בעל השומר אמונים זיע"א, והיה מכבד את כל הפלגים, כל שיחותיו הק' נסובו סביב האמונה בהשגחה פרטית, והתבוננות בגודל חסדי הבורא, וח"ו לא הורה לעשות מעשה של כהנא או קנאות וכדומה".

בחסידות תוקפים את המשפיע ואומרים כי "עם כל הכבוד אל תלביש על סבך זצ"ל את השקפתך המעוותת, ומה שאתה אומר בשם אביך שליט"א הנם באחריותו הבלעדית, ואין להם שום קשר לרבי זצוק"ל".

בחסידות שומרי אמונים מדגישים כי דעתו של הרבי זצ"ל היתה שלא לבחור כלל אך מי שכן עושה זאת שיצביע ליהדות התורה, "לגבי הבחירות, רבינו זיע"א לא היה מורה לבחור, ועם זאת היה אומר תמיד בנחרצות, 'מי שהולך לבחירות שיבחר אך ורק ליהדות התורה, ולא לשום מפלגה אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר