סערה ב'תורת רפאל'

הפיקוח בישיבה התהדק והבחורים יצאו במחאה

תלמידי ישיבת 'תורת רפאל', הנחשבת לאחת הישיבות הקטנות הטובות בירושלים, יצאו במחאה נגד הנהלת הישיבה לאור שורת שינויים שמטרתן להגביר הפיקוח על התלמידים (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מצלמת אבטחה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ישיבת 'תורת רפאל', ישיבה לצעירים, הממוקמת ברחוב הרב פטאל בשכונת רמת שלמה בירושלים - סוערת, בעקבות החלטה של הישיבה להרחבת ההשגחה על הבחורים, שבתגובה יצאו למחאות.

הנהלת הישיבה החליטה על מינוי צוות משגיחים - בנוסף לרב מרדכי שפירא, זאת לצד שימוש במצלמות האבטחה שהותקנו לפני כשנתיים בישיבה - כאמצעי מעקב אחר הבחורים.

הישיבה הוקמה לפני כעשרים שנה על ידי הגאון רבי חיים קוק והגאון רבי מרדכי שפירא ע"ש הגאון רבי רפאל קוק זצ"ל. בנשיאות הישיבה עומד רבה של רחובות הגר"ש הכהן קוק.

על פי ויקיפדיה, באופן יחסי, הישיבה מדגישה את לימוד הבקיאות. בניגוד למקובל ברוב הישיבות הקטנות הליטאיות, סדר ג' מוקדש לחזרה נוספת על לימוד הבקיאות של סדר ב'. אחת בשנה בוחנים התלמידים את עצמם על כ-50 דפי גמרא בעל-פה. תפילות השבת בישיבה אורכות זמן רב מהמקובל בציבור הליטאי, וסעודה שלישית נמשכת לעיתים מספר שעות גם אחרי יציאת השבת.

בשבוע האחרון החליט המנהל הכלכלי, אברהם קוק, שהוא אחיו של ראש הישיבה הגר"ח קוק, על השגחה צמודה בקמפוס של הישיבה, הן באמצעות שימוש במצלמות האבטחה למעקב אחר הבחורים והן באמצעות מינוי משגיחים נוספים.

לטענת התלמידים, הגר"מ שפירא שהתנגד בעבר לשימוש במצלמות כאמצעי מעקב אחר הבחורים מתנגד גם להחרפת הפיקוח עליהם ועל כן כמה בחורים בישיבה גילו התנגדות למהלכים החדשים. עשרות בחורים עברו כאקט של "מחאה" ללמוד בבית כנסת סמוך לישיבה, זאת לטענתם באישור רבי מרדכי שפירא.

לדברי גורם בעולם הישיבות, אקט מחאתי כזה מצוי מאוד בהיכלי הישיבות הגדולות, ולראשונה מתרחש בישיבה קטנה. לדבריו, מדובר בישיבה קטנה מהטובות בירושלים ובכל מחזור לומדים 90 תלמידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר